Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Railway condition-based maintenance model with stochastic deterioration

Railway condition-based maintenance model with stochastic deterioration

Título
Railway condition-based maintenance model with stochastic deterioration
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2014
Autores
Cecília Vale
(Autor)
FEUP
Isabel M. Ribeiro
(Autor)
FEUP
Revista
Vol. 20 5
Páginas: 686-692
ISSN: 1392-3730
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
INSPEC
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia civil
Outras Informações
ID Authenticus: P-00A-0A5
Abstract (EN): The application of mathematical programming for scheduling preventive maintenance in railways is relatively new. This paper presents a stochastic mathematical model designed to optimize and to predict tamping operations in ballasted tracks as preventive condition-based maintenance. The model is formulated as a mixed 0-1 nonlinear program that considers real technical aspects as constraints: the reduction of the geometrical track quality over time is characterized by the deterioration rate of the standard deviation of the longitudinal level; the track layout; the dependency of the track recovery on its quality at the moment of the maintenance operation; the limits for preventive maintenance that depend on the maximum permissible train speed. In the model application, a railway stretch with 51.2 km of length is analysed for a time period of five years. The deterioration model is stochastic and represents the reduction of the standard deviation of the longitudinal level over time. The deterioration rate of the standard deviation of the longitudinal level is simulated by Monte Carlo techniques, considering the three parameters Dagum probabilistic distribution fitted with real data (Vale, Simoes 2012). Two simulations are performed and compared: stochastic simulation in space; stochastic simulation in space and time. The proposed condition-based maintenance model is able to produce optimal schedules within appropriate computational times.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: cvale@fe.up.pt
Nº de páginas: 7
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Optimized Intermodal Roundtrips in Transport Networks (2016)
Capítulo ou Parte de Livro
Cecília Vale; Isabel Martins Ribeiro
Intermodal Routing Model for Sustainable Transport Through Multi-objective Optimization (2019)
Capítulo ou Parte de Livro
Cecília Vale; Isabel Martins Ribeiro
Optimal one-way and roundtrip journeys design by mixed-integer programming (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Isabel Martins Ribeiro; Cecília Vale
Integer programming to optimize tamping in railway tracks as preventive maintenance (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
Cecília Vale; Isabel M. Ribeiro; Rui Calçada
Scheduling tamping through global optimization of maintenance costs (2011)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Cecília Vale; Isabel Martins Ribeiro; Rui Calçada

Ver todas (7)

Da mesma revista

RETROFIT MEASURES IN OLD ELEMENTARY SCHOOL BUILDINGS TOWARDS ENERGY EFFICIENCY (2010)
Artigo em Revista Científica Internacional
Helena Corvacho; Jorge S. Carlos
Pushover analysis of asymmetric three-dimensional building frames (2005)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rui Carneiro de Barros; Almeida, R
ASSESSMENT OF TRAFFIC LOAD EVENTS AND STRUCTURAL EFFECTS ON ROAD BRIDGES BASED ON STRAIN MEASUREMENTS (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Hélder Sousa; Bruno Costa; António Abel Henriques; Joaquim Figueiras; João Bento
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Reitoria da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-04-25 às 00:17:56 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias