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Sex differences in self-estimation of multiple intelligences among Portuguese adolescents

Título
Sex differences in self-estimation of multiple intelligences among Portuguese adolescents
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2008
Autores
Fatima Ruiz
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Adrian Furnham
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: HIGH ABILITY STUDIESImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 19 2
Páginas: 189-204
ISSN: 1359-8139
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
PsycInfo
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Ciências da educação
Outras Informações
ID Authenticus: P-004-3D1
Abstract (EN): This study investigated the relationship among sex, attitude toward intelligence, and self-estimation of multiple intelligences for self and parents among Portuguese adolescents in secondary schools. Two hundred and forty-two adolescents estimated their own and their parents' IQ scores on each of Gardner's 10 multiple intelligences: verbal (linguistic), logical (mathematical), spatial, musical, body-kinesthetic, interpersonal, intrapersonal, existential, spiritual, and naturalistic. They also answered six simple questions concerning intelligence and intelligence tests. There were various sex differences in self-estimated IQ: males rated themselves higher on overall, mathematical, spatial, intrapersonal, spiritual, and naturalistic IQ compared with females. Multiple regressions indicated that verbal, logical, and intrapersonal intelligence were significant predictors for self and parents overall IQ estimations. Factor analysis of the 10, the 8, and the 7 self-estimates scores did not confirm Gardner's classification of multiple intelligences. Males were more likely to believe in sex differences in intelligence than females. Results are discussed in terms of the growing literature in the self-estimates of intelligence, as well as limitations of that approach.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: fneto@fpce.up.pt
Notas: <a href="http://gateway.isiknowledge.com/gateway/Gateway.cgi?GWVersion=2&SrcAuth=Alerting&SrcApp=Alerting&DestApp=WOS&DestLinkType=FullRecord&KeyUT=000261194800008">Acesso à Web of Science</a> <br> <a href=" http://www.scopus.com/record/display.url?eid=2-s2.0-57049088604&origin=resultslist">Acesso à Scopus</a>
Nº de páginas: 16
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