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A new FPGA based control system for electrical propulsion with electronic differential

Título
A new FPGA based control system for electrical propulsion with electronic differential
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2007
Autores
Ricardo Pinto de Castro
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Hugo Santos Oliveira
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
José Ricardo Soares
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Nuno Miguel Cerqueira
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
R. E. Araújo
(Autor)
FEUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 4016-4025
2007 European Conference on Power Electronics and Applications
Aalborg, DENMARK, SEP 02-05, 2007
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
INSPEC
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia do ambiente
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia electrotécnica
Outras Informações
ID Authenticus: P-004-EZN
Abstract (EN): In this paper we present a new fully integrated control system in a System-on-Chip (SoC) suitable to implement the controller for a Neighbourhood Electric Vehicle (NEV) based on FPGA (Field Programmable Gate Array) technology. A prototype has been designed specifically to meet the requirement of low cost and it contains all of the active functions required to implement the electronic differential. The controller uses Field Oriented Control (FOC) techniques with offline parametric identification of the motors to enhance its performance. A PC based user interface allows easy controller configuration, data acquisition and performance analysis. The functionality of the electronic differential is verified through experiments with a bench test equipment equivalent to the actual system. The experimental results show that the proposed controller is able to follow the reference torque and curvature angle with a good dynamic and relatively low error.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 10
Documentos
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