Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Crew and aircraft recovery through a multi-agent airline electronic market

Crew and aircraft recovery through a multi-agent airline electronic market

Título
Crew and aircraft recovery through a multi-agent airline electronic market
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2006
Autores
Andreia Malucelli
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Eugénio da Costa Oliveira
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 51-58
IADIS International Conference on e-Commerce 2006
Barcelona, Spain, 9 a 11 de Dezembro 2006
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia electrotécnica, electrónica e informática
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia de computadores
Outras Informações
Abstract (EN): Airline companies do not collaborate when dealing with problems that arise during their own operational control plan. These problems are related with aircrafts, crew members and passengers and the actions towards the solution of these problems are usually known as operations recovery. In this paper we present a possible solution to the problem of lack of collaboration between different airlines, based on an electronic market. This electronic market is based on a Distributed Multi-Agent System we are developing to help airline companies in solving unexpected operations recovery problems and matching them with potential solutions. The proposed electronic market uses ontology services that we have developed for other domains, allowing an airline company to access resources of other airline companies, such as aircrafts and crew members. The potential solutions obtained through the electronic market interactions will compete with the solutions found by the airline company own system. We present a real case study taken from TAP Air Portugal operational control including the description of how the ontologies services work. We believe that using our system architecture and services for this application domain is a possible and interesting solution but we are also aware of challenges and problems that might arise from using this approach.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: 936270508
Nº de páginas: 8
Tipo de Licença: Clique para ver a licença CC BY-NC
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Reitoria da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-04-20 às 04:16:30 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias