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Why Secondary Schools Do Not Implement Far-Reaching Smoke-Free Policies: Exploring Deep Core, Policy Core, and Secondary Beliefs of School Staff in the Netherlands

Título
Why Secondary Schools Do Not Implement Far-Reaching Smoke-Free Policies: Exploring Deep Core, Policy Core, and Secondary Beliefs of School Staff in the Netherlands
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2019
Autores
Schreuders, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
van den Putte, B
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Kunst, AE
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Linnansaari, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Lindfors, P
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Rimpela, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Leao, T
(Autor)
FMUP
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Revista
Vol. 26
Páginas: 608-618
ISSN: 1070-5503
Editora: Springer Nature
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00S-XN4
Resumo (PT):
Abstract (EN): Background Secondary schools that implement smoke-free policies are confronted with students who start smoking outside their premises. One solution is to complement smoke-free policies with prohibitions for all students to leave the school area during school hours, technically making school hours a smoke-free period. However, there are strikingly few Dutch secondary schools that implement this approach. This study explores why staff members in the Netherlands decide not to implement smoke-free school hours for all students. Method We interviewed 13 staff members, with different functions, from four secondary schools. The analysis was informed by the Advocacy Coalition Framework (ACF) to delve into the values, rationales, and assumptions of staff with the aim to identify deep core, policy core, and secondary beliefs. Results We identified six beliefs. Two deep core beliefs are that schools should provide adolescents the freedom to learn how to responsibly use their personal autonomy and that schools should only interfere if adolescents endanger or bother others. Three policy core beliefs identified included the following: that smoking is not a pressing issue for schools to deal with; that schools should demarcate their jurisdiction to intervene in adolescents' lives in time, space, and precise risk behavior; and that implementing smoke-free school hours would interfere with maintaining positive student-staff relationships. One secondary belief identified was that smoke-free school hours would be impossible to enforce consistently. Conclusion This paper was the first to demonstrate the many beliefs explaining why schools refrain from voluntary implementing far-reaching smoke-free policies.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Divulgação
Nº de páginas: 11
Documentos
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