Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > A Hotelling-Type Network

A Hotelling-Type Network

Título
A Hotelling-Type Network
Tipo
Capítulo ou Parte de Livro
Ano
2011
Autores
Telmo Parreira
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição A pessoa não pertence à instituição A pessoa não pertence à instituição Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Classificação Científica
FOS: Ciências exactas e naturais > Matemática
Outras Informações
Resumo: This paper develops a theoretical framework to study spatial price competition in a Hotelling-type network game. Each firm i is represented by a node of degree k i , where k i is the number of firm i’s direct competitors (neighbors). We investigate price competition á la Hotelling with complete and incomplete information about the network structure. The goal is to investigate the effects of the network structure and of the uncertainty on firms’ prices and profits. We first analyze the benchmark case where each firm knows its own degree as well as the rivals’ degree. Then, in order to understand the role of information in the price competition network, we also analyze the incomplete information case where each firm knows its type (i.e. number of connections) but not the competitors’ type.
Abstract: This paper develops a theoretical framework to study spatial price competition in a Hotelling-type network game. Each firm i is represented by a node of degree k i , where k i is the number of firm i’s direct competitors (neighbors). We investigate price competition á la Hotelling with complete and incomplete information about the network structure. The goal is to investigate the effects of the network structure and of the uncertainty on firms’ prices and profits. We first analyze the benchmark case where each firm knows its own degree as well as the rivals’ degree. Then, in order to understand the role of information in the price competition network, we also analyze the incomplete information case where each firm knows its type (i.e. number of connections) but not the competitors’ type.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Price competition in the Hotelling model with uncertainty on costs (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Alberto A. Pinto; Telmo Parreira

Do mesmo livro

Universality in PSI20 fluctuations (2011)
Capítulo ou Parte de Livro
Rui Soares Gonçalves; Helena Ferreira ; Alberto A. Pinto
Tilings and Bussola for Making Decisions (2011)
Capítulo ou Parte de Livro
Alberto A. Pinto; Abdelrahim S. Mousa; Mohammad S. Mousa; Rasha M. Samarah
Leadership Model (2011)
Capítulo ou Parte de Livro
Leandro Almeida; José Cruz; Helena Ferreira; Alberto A. Pinto
Dynamics and Biological Thresholds (2011)
Capítulo ou Parte de Livro
Oliveira, Bruno; Burroughs, N.J.; Ferreira, M.; Martins, J.; Pinto, A.A.; Stollenwerk, N.
Bargaining Skills in an Edgeworthian Economy (2011)
Capítulo ou Parte de Livro
Ferreira, M.; Finkenstädt, B.F.; Oliveira, Bruno; Pinto, A.A.; Yannacopoulos, A.N.

Ver todas (12)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2019 © Reitoria da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2019-05-24 às 09:11:41 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais