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Exploratory Approach to Small Food Service Operator's Perspectives Regarding Traditional Food Markets

Título
Exploratory Approach to Small Food Service Operator's Perspectives Regarding Traditional Food Markets
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2012
Autores
Sampaio, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Cunha, LM
(Autor)
FCUP
Moura, AP
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Rocha, A
(Autor)
FCNAUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 169-174
28th International Horticultural Congress on Science and Horticulture for People (IHC) / International Symposium on Integrating Consumers and Economic Systems
Lisbon, PORTUGAL, AUG 22-27, 2010
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Classificação Científica
FOS: Ciências agrárias > Outras ciências agrárias
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-E2C
Abstract (EN): Traditional food markets are an integral part of the urban/rural linkage. However, their popularity in Portugal is decreasing, mostly due to the growth of organized retailing and greater globalization. Previous studies of consumers' perspectives of fresh produce in local food markets have associated proximity with freshness, improved quality and reduced environmental impact. A similar study was undertaken to capture small food service operator's perspectives of traditional markets as food suppliers. Questionnaires were administered to 16 small food service operators in traditional food markets in the north of Portugal during February 2009. Half of the food service operators were from restaurants, with an average capacity of 20-40 customers located in an urban area. The vast majority (94%) of operators visited the market 4 to 6 times a week, while only 60% of consumers visited the market at least one time per week. The products most often purchased from traditional food markets by operators were fresh fruit (100%) and vegetables (94%) and by consumers (88 and 82% respectively), followed by pulses (94%), fish (62%) and flowers (62%) by food operator's, and fresh fish (37%) and flowers (38%) by consumers. Results indicated a high degree of satisfaction, suggesting that with an adequate communication strategy, more small food service operators could be attracted to these markets.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 6
Documentos
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