Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Differences in school-day patterns of daily physical activity in girls according to level of physical activity

Differences in school-day patterns of daily physical activity in girls according to level of physical activity

Título
Differences in school-day patterns of daily physical activity in girls according to level of physical activity
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2008
Autores
Jorge Mota
(Autor)
FADEUP
Pedro Silva
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Luísa Aires
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Maria Paula Santos
(Autor)
FADEUP
José C. Ribeiro
(Autor)
FADEUP
Revista
Vol. 5 Supl. 1
Páginas: S90-S97
ISSN: 1543-3080
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências médicas e da saúde > Ciências da saúde
Outras Informações
ID Authenticus: P-004-3XH
Abstract (EN): Background: The purpose of this study was to examine whether there are differences in physical activity (PA) during specific periods of the day among active and less-active girls. Methods: The sample comprised 54 girls age 10 to 15 years. PA was assessed by accelerometry. Girls were grouped as less active, active, and highly active. Results: Total minutes of moderate-to-vigorous physical activity (MVPA) was significantly higher in more-active girls than in their less-active peers (113 and 72 min/d, respectively). The most-active groups were significantly more engaged in MVPA during the outside-of-school period than were less-active girls. Highly active girls spent a significantly higher amount of their MVPA time outside of school than did the less-active group, which spent a significantly higher proportion of MVPA time during late afternoon. Conclusion: Outside-of-school PA is a key point for MVPA engagement. Particularly for the less-active girls, however, schools might provide additional PA.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Daily differences in patterns of physical activity among overweight/obese children engaged in a physical activity program (2007)
Artigo em Revista Científica Internacional
Luísa Aires; Rute Santos; Pedro Silva; Paula Santos; José Oliveira; José C. Ribeiro; Carla Rego; Jorge Mota

Da mesma revista

Progress and Future Directions on Physical Activity Research Among Youth (2011)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Evenson, KR; mota, j
Understanding motor competence in children and young people [resumo] (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Susana Vale; Jorge Mota
The Role of Physical Activity and Diet on Overall and Central Obesity Incidence. (2010)
Artigo em Revista Científica Internacional
Camões M; Oliveira A; Lopes C
The Role of Physical Activity and Diet on Overall and Central Obesity Incidence (2011)
Artigo em Revista Científica Internacional
Camoes, M; Oliveira A; Lopes C
The physical activity behaviors outside school and BMI in adolescents (2010)
Artigo em Revista Científica Internacional
Mota, J.; Ribeiro, J. C.; Carvalho, J.; Santos, M. P.

Ver todas (37)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2020 © Reitoria da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2020-11-25 às 05:41:52 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais