Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Unmanned aerial vehicle safety assessment modelling through petri Nets

Unmanned aerial vehicle safety assessment modelling through petri Nets

Título
Unmanned aerial vehicle safety assessment modelling through petri Nets
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2017
Autores
Luis Andrade Ferreira
(Autor)
FEUP
Paula Gonçalves
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
José Sobral
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 167
Páginas: 383-393
ISSN: 0951-8320
Editora: Elsevier
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Q-55V
Abstract (EN): Currently we are facing an increasing trend of use of Unmanned Aerial Vehicles (UAV) in various activities both civilian and military. Although there is no legal framework for the operation of these systems, regulatory authorities require the demonstration of a safety level equivalent to manned aircraft. It is known the high vulnerability of the UAV not only to unexpected failures of their systems but also to the environment. The purpose of this paper is to present a safety assessment process modelling of a UAV by Petri Nets, that can be accepted by certifying bodies, considering the recommendations of STANAG 4671 UAV Airworthiness Requirements Specification (USAR) for analysis of fault conditions that lead to the most feared events. It is intended to show through the use of Petri Nets the frequency that the UAV enters the identified states described as most feared events; the ability of the UAV to react after being in a fault situation to the inputs of the operating crew in order to enhance trust and to facilitate the operation authorization process in UAV operations. The results obtained allowed to identify and to define critical areas and corrective actions that will lead to an acceptable level of risk for the regulatory authority.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 10
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Safety Assessment of Unmanned Aerial Vehicle Systems: Practical Application (2016)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Luis Andrade Ferreira; Paula Gonçalves; José Sobral
Reliability and Safety Assessment of Unmanned Aerial Vehicle Systems (2018)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Luis Andrade Ferreira; José Sobral; Paula Gonçalves
Development of unmanned aerial vehicles maintenance strategy under an asset management framework (2016)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Luis Andrade Ferreira; Paula Gonçalves; José Sobral
Airworthiness Process applied to the Portuguese Remotely Piloted Aircraft Systems (2017)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Luis Andrade Ferreira; Paula Gonçalves; José Sobral

Da mesma revista

Uncertainty analysis based on sensitivity applied to angle-ply composite structures (2007)
Artigo em Revista Científica Internacional
Carlos Conceição António; Luísa N. Hoffbauer
The STABALID project: Risk analysis of stationary Li-ion batteries for power system applications (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Soares, FJ; Leonel Carvalho; Costa, IC; Iria, JP; Bodet, JM; Jacinto, G; Lecocq, A; Roessner, J; Caillard, B; Salvi, O
Stochastic model for the geometrical rail track degradation process in the Portuguese railway Northern Line (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Cecília Vale; Maria de Lurdes Simões
Quantitative characterization of the reliability of simplex buses and stars to compare their benefits in fieldbuses (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Manuel Barranco; Julian Proenza; Luis Almeida
An analytical methodology for the dependability evaluation of non-Markovian systems with multiple components (2001)
Artigo em Revista Científica Internacional
José António Faria; Manuel Matos
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2022 © Reitoria da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2022-07-06 às 16:50:52 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias