Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Screening Reading Abilities: A Comparison Between Engineering, Education, Health and Psychology in Portuguese College Students

Screening Reading Abilities: A Comparison Between Engineering, Education, Health and Psychology in Portuguese College Students

Título
Screening Reading Abilities: A Comparison Between Engineering, Education, Health and Psychology in Portuguese College Students
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2017-01-01
Autores
João Pedro Falcão Carneiro
(Autor)
FEUP
Fernando Gomes Almeida
(Autor)
FEUP
Ana Sucena
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
F. L. Viana
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 33
Páginas: 151-161
ISSN: 0949-149X
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00M-HXN
Abstract (EN): A recent study indicated alarmingly low results in reading competencies of Portuguese engineering students. This paper intends to evaluate if this tendency is restricted to engineering studies or if it is also present in other scientific domains. To this end, two studies were conducted using a reading screening test. In the first study, 168 students from Engineering, Health, Psychology and Education participated in an unconstrained time administration of the test. In the second study, the same test was administered in a time constrained mode to 153 students from the same scientific areas. It is concluded that the low results obtained for engineering students are also detected in other scientific domains. A comparison between Engineering and other domains students show slight differences, although not reaching statistical significance. These results emphasize the importance for screening tests able to quickly and economically assess college student's reading ability. This study proposes a low cost, low time consuming tool for evaluation of reading competences, along with normative results for Portuguese speaking college population.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 11
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Welcome to Engineering: Gender Equality in Learning and Integration among First Year Students (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Manuel Firmino Torres; Sara Ferreira; Armando Jorge Sousa; Luciano Moreira; Raquel Torres
Tuning PID controllers using the ITAE criterion (2005)
Artigo em Revista Científica Internacional
Martins FG
Teaching residence time distributions in the laboratory (2002)
Artigo em Revista Científica Internacional
Lopes, JM; Lemos, F; Pinheiro, C; Ribeiro, FR; Magalhaes, FD; Mendes, A; Costa, C
Teaching Laminar-flow reactors: From experimentation to CFD simulation (2006)
Artigo em Revista Científica Internacional
L. M. Madeira; A. Mendes; F. D. Magalhães
Sucrose inversion: An experiment on heterogeneous catalysis (2003)
Artigo em Revista Científica Internacional
Mendes, A; Magalhaes, FD; Madeira, LM

Ver todas (15)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2021 © Reitoria da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2021-05-08 às 05:30:05 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais