Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Quantitative characterization of the reliability of simplex buses and stars to compare their benefits in fieldbuses

Quantitative characterization of the reliability of simplex buses and stars to compare their benefits in fieldbuses

Título
Quantitative characterization of the reliability of simplex buses and stars to compare their benefits in fieldbuses
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2015-06
Autores
Manuel Barranco
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Julian Proenza
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Nº de Série 0951-8320 Vol. 138
Páginas: 163-175
ISSN: 0951-8320
Editora: Elsevier
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências da engenharia e tecnologias > Engenharia electrotécnica, electrónica e informática
CORDIS: Ciências Tecnológicas > Engenharia > Engenharia de computadores
Outras Informações
ID Authenticus: P-00A-6Q1
Abstract (EN): Fieldbuses targeted to highly dependable distributed embedded systems are shifting from bus to star topologies. Surprisingly, despite the efforts into this direction, engineers lack of analyses that quantitatively characterize the system reliability achievable by buses and stars. Thus, to guide engineers in developing adequate bus and star fieldbuses, this work models, quantifies and compares the system reliability provided by simplex buses and stars for the case of the Controller Area Network (CAN). It clarifies how relevant dependability-related aspects affect reliability, refuting some intuitive ideas, and revealing some previously unknown bus and star benefits.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 13
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Dependable Automotive CAN Networks (2008)
Capítulo ou Parte de Livro
Juan Pimentel; Julian Proenza; Luis Almeida; Guillermo Rodriguez Navas; Manuel Barranco; Joaquim Ferreira
Quantitative Comparison of the Error-Containment Capabilities of a Bus and a Star Topology in CAN Networks (2011)
Artigo em Revista Científica Internacional
Manuel Barranco; Julian Proenza; Luis Almeida

Da mesma revista

Unmanned aerial vehicle safety assessment modelling through petri Nets (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Luis Andrade Ferreira; Paula Gonçalves; José Sobral
Uncertainty analysis based on sensitivity applied to angle-ply composite structures (2007)
Artigo em Revista Científica Internacional
Carlos Conceição António; Luísa N. Hoffbauer
The STABALID project: Risk analysis of stationary Li-ion batteries for power system applications (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Soares, FJ; Leonel Carvalho; Costa, IC; Iria, JP; Bodet, JM; Jacinto, G; Lecocq, A; Roessner, J; Caillard, B; Salvi, O
Stochastic model for the geometrical rail track degradation process in the Portuguese railway Northern Line (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Cecília Vale; Maria de Lurdes Simões
Resource definition and allocation for a multi-asset portfolio with heterogeneous degradation (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Dias, L; Armando Leitão; Luis Guimarães

Ver todas (6)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2022 © Reitoria da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2022-10-04 às 04:07:31 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias