Você está em: Início > Notícias > Conferência | How shall we all live together (Sessão de abertura do PDP)

Conferência | How shall we all live together (Sessão de abertura do PDP)

19 de setembro | 18h00 | Auditório 1

O Programa Doutoral em Psicologia da FPCEUP inicia o ano letivo de 2018/2019 com uma sessão de abertura que marca também o início do 5º Ciclo de Conferências do PDP/PRASI.

No dia 19 de setembro de 2018, recebe John Berry, Queen's University, Canadá/National Research University – Higher School of Economics, Moscovo, Rússia, com uma sessão intitulada "How shall we all live together".

A sessão é de entrada livre e acontece no Auditório 1 da FPCEUP às 18h00.

Sobre John Berry

JOHN W. BERRY, (PhD. University of Edinburgh) is Professor Emeritus of Psychology at Queen's University, Canada, and Research Professor, National Research University Higher School of Economics, Moscow, Russia. He received Honorary Doctorates from the University of Athens, and Université de Geneve (in 2001). He has published over 30 books in the areas of cross-cultural, intercultural, social and cognitive psychology with various colleagues. These include Cross-Cultural Psychology: Research and Applications (3rd edition, Cambridge University Press, 2011); Handbook of Acculturation Psychology (2nd edition, Cambridge University Press, 2016); Families Across Cultures (Cambridge University Press, 2006), Immigrant Youth in Cultural Transition (LEA, 2006), Mutual Intercultural Relations (Cambridge, 2017) and Ecology, Culture and Human Development (Sage, 2017). He is a Fellow of the Canadian Psychological Association, the Netherlands Institute for Advanced Study, the International Association for Cross-Cultural Psychology, and the International Academy for Intercultural Research. He received the Hebb Award for Contributions to Psychology as a Science in 1999, and the award for Contributions to the Advancement of International Psychology in 2012 (from CPA), the Interamerican Psychology Prize, from the Sociedad Interamericana de Psicologia (in 2001), and the Lifetime Contribution Award from IAIR (in 2005). His main research interests are in the role of ecology and culture in human development and in acculturation and intercultural relations, with an emphasis on applications to immigration, multiculturalism, educational and health policy.

Serviço de Pós-Graduações
Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto
Rua Alfredo Allen, 4200-135 Porto
T. | 22 042 89 20
E. | spg@fpce.up.pt
cartaz

--
Ao participar neste evento, autorizo que a FPCEUP – Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto faça a recolha do áudio e/ou da minha imagem em fotografia, vídeo ou outra forma de media.
Os dados recolhidos serão utilizados para registo (arquivo) do evento e poderão ser usados para a sua disseminação nos canais de comunicação da FPCEUP e para a produção de material de divulgação da Faculdade.

By participating in this event, I grant permission to the Faculty of Psychology and Education Sciences of the University of Porto (FPCEUP) to capture the audio and/or my image in photographs, video, or any other media format.
The data collected will be used for archive, for the eventual dissemination of the event via FPCEUPs media channels and for the production of promotional material concerning the Faculty.

Copyright 1996-2018 © Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2018-08-15 às 15:54:32 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais