Você está em: Início > Notícias > No laboratório à conversa com... Irune Ibarra

No laboratório à conversa com... Irune Ibarra

26 de julho | 16h00 | sala 249

A 27ª edição do ciclo "No laboratório à conversa com..." recebe Irune Ibarra, da Universidad del País Vasco, para uma sessão intitulada "Handwriting: Important issues through Basque/Spanish materials".

A sessão decorre dia 26 de julho de 2018, entre as 16h00 e as 17h00 na sala 249 da Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto.

Esta sessão é organizada pelo Laboratório de Fala (NCL/CPUP) e insere-se no ciclo de palestras M2S Series, organizado no âmbito do Projeto M2S (NORTE-01-0145-FEDER-028404; financiado no âmbito do Programa Operacional Competitividade e Internacionalização, apoiada pelo FEDER e pela FCT, por fundos do OE).

A entrada é gratuita mas exige inscrição aqui.

Sobre a sessão

In this age of new technologies, handwriting is still important. There is strong evidence showing that if children are slow as they form letters then language processing may be affected at higher levels (e.g., forming words, expressing ideas, sentence patterns, etc.). As an Associate Professor at the University of the Basque Country, I have published numerous books, articles and videos that deal with handwriting. I have also taught many courses and workshops to teachers and I have collaborated with radio and television in educational spaces. At this moment, for example, I have developed a MOOC course in Spanish about evaluation instruments on legibility and speed. With these contributions, I have tried to promote good practices with regards to handwriting, both in Spanish and in the Basque language. This latter is a minority language and the oldest living language in Europe, for many linguists. In the talk, I will show these materials in connection with the important points of view about handwriting: the writing readiness view, the constructivism, the cognitive psychology view and the writing neuro-developmental view.

Mais informação

E. | andreianunes@fpce.up.pt
cartaz

--
Ao participar neste evento, autorizo que a FPCEUP – Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto faça a recolha do áudio e/ou da minha imagem em fotografia, vídeo ou outra forma de media.
Os dados recolhidos serão utilizados para registo (arquivo) do evento e poderão ser usados para a sua disseminação nos canais de comunicação da FPCEUP e para a produção de material de divulgação da Faculdade.

By participating in this event, I grant permission to the Faculty of Psychology and Education Sciences of the University of Porto (FPCEUP) to capture the audio and/or my image in photographs, video, or any other media format.
The data collected will be used for archive, for the eventual dissemination of the event via FPCEUPs media channels and for the production of promotional material concerning the Faculty.

Copyright 1996-2018 © Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2018-11-21 às 02:23:29 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais