Você está em: Início > Notícias > Seminário | "Replicability crisis" in psychology and the role of open science

Seminário | "Replicability crisis" in psychology and the role of open science

9 de julho | 11h00 | Sala 250

No dia 9 de julho, às 11h00 na sala 250 da Faculdade de Psiclogia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto, tem lugar o seminário "Replicability crisis" in psychology and the role of open science.

O seminário é organizado pelo grupo de investigação em Dinâmicas Relacionais, Processos de Mudança e Bem-estar do CPUP e conta com a dinamização de Semira Tagliabue (Università Cattolica del Sacro Cuore — Brescia, Italy).

A entrada é gratuíta, mas sujeita a inscrição AQUI.

Recently, psychology as a discipline has faced a so-called "replicability crisis" (Pashler & Wagenmakers, 2012) or, according to others, a revolution of credibility (Vazire, 2018). Some studies have found that research practices were problematic from different points of view and this had repercussions on the quality of research and the interpretation of results (Agnoli, Wicherts, Veldkamp, ​​Albiero, Cubelli, 2017; Joh, Loewenstein, & Prelec , 2012; Lionetti, Altoè, & Pastore, 2017). This involved an effort by the scientific community to make the process of psychological research and scientific communication more transparent, methodologically correct and with high scientific standards (Asendorpf et al, 2013; Nelson, Simmons, & Simonsohn, 2018). The solutions proposed so far are often based on the enhancement of the Open science approach.

The seminar will describe research practices that led to the replicability crisis, so that an Open science approach is invoked. That approach asks for open data and data sharing, open access publication, replication studies.  In the seminar, some new practices will be presented: multi-laboratory research, new statistical standards, preregistration and registered reports.

pmmatos@fpce.up.pt

pmm9julho

--
Ao participar neste evento, autorizo que a FPCEUP – Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto faça a recolha do áudio e/ou da minha imagem em fotografia, vídeo ou outra forma de media.
Os dados recolhidos serão utilizados para registo (arquivo) do evento e poderão ser usados para a sua disseminação nos canais de comunicação da FPCEUP e para a produção de material de divulgação da Faculdade.

By participating in this event, I grant permission to the Faculty of Psychology and Education Sciences of the University of Porto (FPCEUP) to capture the audio and/or my image in photographs, video, or any other media format.
The data collected will be used for archive, for the eventual dissemination of the event via FPCEUPs media channels and for the production of promotional material concerning the Faculty.

Copyright 1996-2019 © Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2019-08-18 às 06:18:12 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais