Go to:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Logótipo
Você está em: Start > MED101

Critical Analysis of Educational Theories

Code: MED101     Acronym: ACTE

Keywords
Classification Keyword
CNAEF Educational Sciences

Instance: 2009/2010 - 1S

Active? Yes
Responsible unit: Education Sciences
Course/CS Responsible: Master Degree in Educational Sciences

Cycles of Study/Courses

Acronym No. of Students Study Plan Curricular Years Credits UCN Credits ECTS Contact hours Total Time
MCED 68 Official Curricular Structure 1 - 6 65 162

Teaching language

Portuguese

Mandatory literature

Coménio João Amós; Didáctica magna. ISBN: ISBN 972-31-0108-4
Correia José Alberto; Para uma teoria crítica em educação. ISBN: 972-0-34127-0
Fernandes Rui Eduardo Trindade; Escola e influência educativa
Nóvoa António; Histoire & comparaison. ISBN: 972-8036-22-1
Pharo Patrick; Le sens de l.action et la compréhension d.autrui. ISBN: ISBN 2-7384-2162-8
Pinto F. Cabral; A^formação humana no projecto da modernidade. ISBN: 972-8329-23-7
Coulon Alain; Ethnométhodologie et éducation. ISBN: 2-13-045236-1
Matos Manuel Santos e; Teorias e práticas da formação. ISBN: 972-41-2153-4
Lahire Bernard; Culture écrite et inégalités scolaires. ISBN: ISBN 2-7297-0451-5
Houssaye Jean dir.; La pédagogie. ISBN: ISBN 2-7101-1036-9

Evaluation Type

Distributed evaluation with final exam

Assessment Components

Description Type Time (hours) Weight (%) End date
Attendance (estimated) Participação presencial 56,00
Total: - 0,00
Recommend this page Top
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z
Page created on: 2025-12-02 at 20:03:31 | Privacy Policy | Personal Data Protection Policy | Whistleblowing | Electronic Yellow Book