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Stochastic Modeling of Plug-In Electric Vehicles' Parking Lot in Smart Multi-Energy System

Título
Stochastic Modeling of Plug-In Electric Vehicles' Parking Lot in Smart Multi-Energy System
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2014
Autores
Damavandi, MY
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Moghaddam, MP
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Haghifam, MR
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Shafie khah, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 332-342
5th IFIP WG 5.5/SOCOLNET Doctoral Conference on Computing, Electrical and Industrial Systems (DoCEIS)
Costa da Caparica, PORTUGAL, APR 07-09, 2014
Outras Informações
ID Authenticus: P-00G-9Z5
Abstract (EN): In this paper the role of Plug-In Electric Vehicles' (PIEVs) parking lot in operating Smart Multi-Energy System (SMES) has been investigated. SMES in this paper has been modeled as a multi-input multi-output model which consists of some storage and energy converters. In the proposed framework, the PIEV's parking lot behaves like an energy storage with selling energy price less than upstream network price and as manageable load when its purchase price is more than upstream network. On the other hand, traffic pattern of PIEVs in parking lot has an uncertain behavior and is modeled based on stochastic approach. In the stochastic model, two branches of scenarios for total state of charge and total capacity of parking lot in each hour are produced. The considered case studies show the effectiveness of the proposed model and the impact of PIEVs' parking lot in operation of SMES elements.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 11
Documentos
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