FMUP

Esqueceu-se da senha?

SEMINÁRIOS FMUP | 14 de novembro de 2018

13h00 | Sala 4 CIM

No próximo dia 14 de novembro de 2018 a sessão dos Seminários FMUP contará com a presença de dois palestrantes - Rui Travasso e Armindo Salvador, ambos da Universidade de Coimbra.

A entrada é livre. Convida-se toda a comunidade académica e científica a estar presente.

Cartaz

Rui Travasso: Degree in Physics at the University of Porto, then PhD at the University of Manchester and Post Doc at the University of Pittsburgh. I started working in biological related themes in my posdoctoral work at the University of Lisbon, where I characterised the folding of simple proteins. During the last 10 years I lead a group at the University of Coimbra that develops mathematical models of angiogenesis and tumor growth.

Armindo Salvador: Graduated in Biochemistry from the University of Lisbon, and obtained a Ph.D. in Theoretical Biochemistry from the same University. He was a post-doctoral fellow at the Institute for Chemical and Biochemical Technology (membrane biophysics), University of Michigan (Molecular Systems Biology), Pfizer Global Research and Development/UofM (Computational Biology), University of Coimbra (Computational Systems Biology), and a visiting scholar at the University of California - Davis (Molecular Systems Biology). Since 2005 lead the Computational and Systems Biology Group at the Center for Neuroscience and Cell Biology. His research interests are focused on the relationship between biochemical circuit design and function, with an emphasis of redox signaling and antioxidant protection.
Copyright 1996-2018 © Faculdade de Medicina da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2018-12-15 às 14:43:31 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais