Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início » Publicações » Visualização » Two alternative robust optimization models for flexible power management of electric vehicles in distribution networks

Two alternative robust optimization models for flexible power management of electric vehicles in distribution networks

Título
Two alternative robust optimization models for flexible power management of electric vehicles in distribution networks
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2017
Autores
Pirouzi, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Aghaei, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Niknam, T
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Shafie Khah, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Vahidinasab, V
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: EnergyImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 141
Páginas: 635-651
ISSN: 0360-5442
Editora: Elsevier
Outras Informações
ID Authenticus: P-00N-3AZ
Abstract (EN): This paper presents a robust optimization problem of the flexible bidirectional power management of a smart distribution network and harmonic compensation of nonlinear loads using electric vehicles (EVs) equipped with bidirectional chargers. The base deterministic model of the proposed problem is as mixed-integer nonlinear programming (MINLP), having the objective function to minimize the economic and technical indices subject to harmonic load flow equations, EVs constraints, system operation and harmonic indices limits. This model is converted to a mixed-integer linear programming (MILP) model in the next step. In the proposed MILP model, the active, reactive and apparent loads, electrical energy, reactive power and harmonic current prices, as well as EVs characteristics, are considered uncertain parameters. Accordingly, two alternative robust optimization approaches have been implemented for the conditions of having both the probability distribution function or the bounded uncertainty in the proposed MILP problem model. The proposed model is tested on distribution networks to demonstrate its efficiency and performance. The results show that the MINLP model can be substituted by the proposed high-speed MILP model. In addition, the capacity of the injecting power of EVs is reduced in the worst case scenario with respect to the scenario that is used in the deterministic model, while the consumed power of loads and EVs and energy price increases in this scenario. Finally, the payment of EV owners is reduced by considering EVs power and harmonic control.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 17
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Towards low carbon energy systems: Engineering and economic perspectives (2016)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Isabel Soares; Paula Ferreira; Henrik Lund
Engineering and economics perspectives for a sustainable energy transition (2020)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Ferreira, P; Soares, I; Lund, H
Energy Transition: The economics & Engineering Nexus (2019)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Isabel Soares; Paula Ferreira; Henrik Lund
Wave energy converters design combining hydrodynamic performance and structural assessment (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Gianmaria Giannini; Paulo Rosa Santos; Victor Ramos; Francisco Taveira Pinto
Variable Split Convolutional Attention: A novel Deep Learning model applied to the household electric power consumption (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Vitor Miguel Ribeiro; Rui Gonçalves; Fernando Lobo Pereira

Ver todas (101)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Medicina da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-08-31 às 15:44:53
Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Política de Captação e Difusão da Imagem Pessoal em Suporte Digital