Saltar para:
Logótipo
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Reward Shaping Study for Sub-Goal Based Robotic Tasks

Reward Shaping Study for Sub-Goal Based Robotic Tasks

Título
Reward Shaping Study for Sub-Goal Based Robotic Tasks
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2022
Autores
Antão, L
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Santos, L
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Reis, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 74-79
2nd International Conference on Robotics, Automation and Artificial Intelligence, RAAI 2022
9 December 2022 through 11 December 2022
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Y-C07
Abstract (EN): Robotics has been providing essential tools to improve the Industry's flexibility and reconfiguration. Nowadays, the tasks are highly complex, making it mandatory to renew programming techniques and craft sophisticated solutions. This is where Reinforcement Learning comes in handy: it broadens the horizon for new and disruptive methodologies, incorporating tolerance to uncertainties using exploration. However, those solutions can be challenging when it comes to building the reward function. So, this work proposes a ''divide and conquer'' approach, which transforms a long and complex task into smaller and easier achieved goals that boosts training efficiency and performance. This study tested different combinations of parameters and proposes a set of guidelines that used a Pickand-Place environment. The observed performance shows higher success rates and faster convergence for two and three sub-goals when comparing the sub-goal approach versus a sequential and traditional reward. © 2022 IEEE.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-11-14 às 11:50:10 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico