Go to:
Logótipo
Você está em: Start > Publications > View > O ensino da língua portuguesa na formação de professores no Timor-Leste
Map of Premises
Principal
Publication

O ensino da língua portuguesa na formação de professores no Timor-Leste

Title
O ensino da língua portuguesa na formação de professores no Timor-Leste
Type
Article in International Conference Proceedings Book
Year
2011
Authors
Santos, Fabiana Almeida dos
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Pinto, Maria da Graça
(Author)
FLUP
Melo, Rosilene de
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Conference proceedings International
Pages: 326-332
I Simpósio Internacional de Ensino de Língua Portuguesa (SIELP)
Uberlândia, Brasil, 16-17 de junho de 2011
Scientific classification
FOS: Humanities > Other humanities
CORDIS: Humanities
Other information
Resumo (PT): O presente trabalho propõe uma discussão sobre o ensino de Língua Portuguesa na formação de professores do Timor-Leste a partir das experiências vivenciadas nas aulas aos professores-alunos do Bacharelato em Ciências da Natureza (Física, Química, Matemática e Biologia). Na oportunidade, buscou-se envidar esforços em tornar esses professores proficientes na leitura e escrita de textos em Língua Portuguesa, quando utilizaram-se estratégias de ensino voltadas para a inserção desses professores-alunos em diversas práticas discursivas, a fim de que os mesmos desenvolvessem habilidades comunicativas que contribuíssem para o aperfeiçoamento de suas práticas docentes utilizando o português como língua de ensino em suas aulas.
Abstract (EN): This paper intend to discuss about teaching Portuguese language in East Timor in the teachers training taking as basis the experiences lived in the classes with teachers-students of Bacharelato em Ciências da Natureza (Physics, Chemistry, Mathematics and Biology). In the opportunity we made efforts to become those teachers proficient in reading and writing texts in the Portuguese language, when we use some strategies of teaching aimed at inserting those teachers-students in several discursive practices in order to make them to develop communicative skills that could contribute to improve their practices in teaching using Portuguese as language of instruction in their classes.
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
Notes: Disponível na web em: http://www.ileel.ufu.br/anaisdosielp/pt/arquivos/sielp2011/artigo_57.pdf
License type: Click to view license CC BY-NC
Documents
File name Description Size
a-graca_pinto_ensino 74.05 KB
Recommend this page Top
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z
Page created on: 2025-08-12 at 14:23:41 | Privacy Policy | Personal Data Protection Policy | Whistleblowing | Electronic Yellow Book