Go to:
Logótipo
Você está em: Start > Publications > View > O papel da geografia na perceção dos alunos sobre as alterações climáticas e 'riscos' associados
Map of Premises
Principal
Publication

O papel da geografia na perceção dos alunos sobre as alterações climáticas e 'riscos' associados

Title
O papel da geografia na perceção dos alunos sobre as alterações climáticas e 'riscos' associados
Type
Chapter or Part of a Book
Year
2025
Authors
Ribeiro, Teresa
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Soares, Laura
(Author)
FLUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS Without ORCID
Indexing
Crossref
Other information
Resumo (PT): O presente capítulo destaca a importância da educação formal na compreensão das alterações climáticas (AC) e na sensibilização dos estudantes sobre o tema. Explora a perceção destes sobre as AC e a relevância da disciplina de Geografia na aquisição de conhecimentos sobre a temática em apreço. Utilizando um questionário online (Google Forms), os autores investigaram a opinião dos alunos dos ensinos básico e secundário sobre as AC. Os resultados mostram que os estudantes têm uma perceção geral sobre as AC, reconhecendo-as como uma ameaça ambiental significativa. No entanto, revelam lacunas de conhecimento e relutância em participar em ações de sensibilização, muito embora, reconheçam a importância.
Abstract (EN): This chapter highlights the importance of formal education in understanding climate change (CC) and raising student awareness about the topic. It explores their perception of CC and the relevance of the subject of geography to acquiring knowledge on the topic in question. Using an online questionnaire (Google Forms), the authors explored the opinion of primary and secondary school students about CC. The results show that students have a general perception of CC, recognizing it as a significant environmental threat. However, they reveal gaps in students’ knowledge and a reluctance to participate in awareness-raising actions, even though they recognize the importance of geography in understanding CC and its implications.
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
Documents
We could not find any documents associated to the publication with allowed access.
Recommend this page Top
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z  I Guest Book
Page created on: 2025-07-07 at 20:03:29 | Acceptable Use Policy | Data Protection Policy | Complaint Portal