Go to:
Logótipo
Você está em: Start > Publications > View > Abordagem CTS em manuais escolares de Química do 10º ano em Portugal: um estudo de avaliação
Map of Premises
Principal
Publication

Abordagem CTS em manuais escolares de Química do 10º ano em Portugal: um estudo de avaliação

Title
Abordagem CTS em manuais escolares de Química do 10º ano em Portugal: um estudo de avaliação
Type
Article in International Scientific Journal
Year
2018
Authors
Oliveira, EC
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Costa, N
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Pino, JCD
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Journal
The Journal is awaiting validation by the Administrative Services.
Vol. 24
Pages: 891-910
ISSN: 1516-7313
Other information
Authenticus ID: P-00Z-T5S
Abstract (EN): <jats:p>Resumo: A abordagem educativa da Ciência, numa perspectiva Ciência-Tecnologia-Sociedade (CTS), preconiza um ensino centrado no desenvolvimento de competências transversais dos alunos, como, por exemplo, espírito crítico, resolução de problemas, aplicação de conhecimento científico e tecnológico em situações do cotidiano. O presente estudo é parte de uma investigação que teve como objetivo avaliar se Manuais Escolares de Química do 10º ano mais adotados em Portugal exploravam os conteúdos e apresentavam atividades que buscassem o estabelecimento das relações CTS. O estudo mostra que a visão integrada da Ciência, nas suas relações com a Tecnologia e a Sociedade, não era muito evidente nos manuais analisados, o que sugere a necessidade de os professores desenvolverem recursos didáticos com uma orientação CTS.</jats:p>
Language: English
Type (Professor's evaluation): Scientific
Documents
We could not find any documents associated to the publication.
Recommend this page Top
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z
Page created on: 2025-08-26 at 05:51:33 | Privacy Policy | Personal Data Protection Policy | Whistleblowing | Electronic Yellow Book