Go to:
Logótipo
Você está em: Start > Publications > View > Efeito das Ações de Marketing na Escola sobre o Comportamento de Consumo
Map of Premises
Principal
Publication

Efeito das Ações de Marketing na Escola sobre o Comportamento de Consumo

Title
Efeito das Ações de Marketing na Escola sobre o Comportamento de Consumo
Type
Article in International Scientific Journal
Year
2022
Authors
Afonso, Ana
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Óscar Afonso
(Author)
FEP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications View Authenticus page View ORCID page
Bandeira, AM
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Journal
No. 52
Pages: 27-54
ISSN: 0872-4733
Publisher: Impactum-Journals
Indexing
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citations
Other information
Authenticus ID: P-010-BMV
Abstract (EN): <jats:p>O nosso estudo visa analisar o efeito das acções de marketing nas escolas, impulsionadas por empresas de alimentos saudáveis, sobre o comportamento de consumo dos estudantes, para compreender se estes (a) demonstram maior preferência por alimentos e bebidas saudáveis; (b) optam por levar esses bens para casa; estão conscientes de que consumir esses bens é um hábito saudável; e (c) percebem que as vendas das empresas que produzem esses alimentos e bebidas saudáveis melhoram. Desejamos contribuir para a literatura, utilizando um exercício experimental em três escolas do distrito do Porto, Portugal. A nossa amostra incluía 307 estudantes com idades compreendidas entre os 6 e 16 anos, sendo 153(154) estudantes pertencentes ao grupo experimental (de controlo). Os resultados da regressão confirmam as nossas hipóteses. Em particular, constatámos que o nível de educação dos pais não parecia ter impacto, os resultados entre os estudantes do sexo masculino e feminino são muito próximos e que a idade dos estudantes não afectou os resultados entre grupos, mas afectou os valores de pontuação.</jats:p>
Language: English
Type (Professor's evaluation): Scientific
Documents
We could not find any documents associated to the publication.
Related Publications

Of the same journal

The Economic Study of Politics: Insights and Reflections; [O Estudo Económico da Política: Observações e Reflexões] (2024)
Article in International Scientific Journal
Félix, LA; Pereira, FN; Duarte, AP; Bação, P
Impact of double taxation treaties on cross-border acquisitions (2019)
Article in International Scientific Journal
Pinto, C; Miguel Augusto Sousa
Comércio Intra-Indústria (2021)
Article in International Scientific Journal
Óscar Afonso; Pinto, C; vasconcelos, pb
Abnormal returns in privatization public offerings: the case of Portuguese firms (2006)
Article in International Scientific Journal
Vieira, C; Serra, AP
Recommend this page Top
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z
Page created on: 2025-08-17 at 05:32:24 | Privacy Policy | Personal Data Protection Policy | Whistleblowing | Electronic Yellow Book