Go to:
Logótipo
Você está em: Start > Publications > View > As Redes sociais como ferramentas de comunicação política
Map of Premises
Principal
Publication

As Redes sociais como ferramentas de comunicação política

Title
As Redes sociais como ferramentas de comunicação política
Type
Article in National Scientific Journal
Year
2022
Authors
Batista, Karla Cardoso
(Author)
Other
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS Without ORCID
Cerveira, Elisa
(Author)
FLUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS Without ORCID
Journal
No. 47
Pages: 46-60
ISSN: 1646-3153
Publisher: CIC.Digital
Indexing
EBSCO
Academic Search Ultimate (EBSCO)
Fonte académica
BASE - Bielefeld Academic Search Engine
ProQuest
Crossref
Google Scholar
Latindex
Worldcat OCLC
JURN
SHERPA/RoMEO
RCAAP
Dialnet
Other information
Resumo (PT): O uso de redes sociais está se tornando cada vez mais comum na comunicação política em todo o mundo. Aqui analisamos justamente como ocorre a utilização dessas redes como ferramentas do processo de comunicação política, tendo como foco o Congresso brasileiro. Destaca-se um estudo de caso para verificação do uso das redes em época de campanha e também de mandato; a análise dos prós e contras do uso das plataformas e o uso estratégico dessas ferramentas, numa sintonia entre os trabalhos desenvolvidos pelos agentes políticos nos universos online e off-line. O trabalho baseou-se em uma análise de conteúdo, bem como numa entrevista semiestruturada e um questionário estruturado. Assim, foi possível chegar à conclusão de que as redes constituem um canal indispensável para o meio político, seja na campanha ou no mandato
Abstract (EN): The use of social media is becoming more and more common in political communication around the world. Here we analyze precisely how these networks are used as tools in political communication, focusing on the Brazilian Congress. This project is based on a case study and intends to verify the use of social networks during political campaigns as well as mandates; the analysis of the pros and cons of the strategic use of these tools, in line with the works developed by political agents in the online and offline universes.The work is based on a content analysis, a semi-structured interview, and a structured questionnaire. Thus, it was possible to conclude that networks are an indispensable channel for the political environment, whether in the campaign or office.
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
Documents
File name Description Size
5-+As+Redes+sociais+como+ferramentas 474.22 KB
Related Publications

Of the same journal

Tecnologia e organização da informação VI TOI 2020: Base para a Criação de Laboratório de Ensino (2020)
Article in National Scientific Journal
Paletta, Francisco Carlos ; Silva, Armando Malheiro da
Publicaciones del sector alimentación y bebidas análisis de artículos en la prensa digital española (2020)
Article in National Scientific Journal
Vega Intriago, María-José ; Izquierdo González, Vanessa; Pestana, Olívia
Práticas na gestão pública Brasil e Portugal: uma análise bibliométrica (2023)
Article in National Scientific Journal
Dias, Taciana de Lemos; Silva, Armando Malheiro da; Gianordoli, Victor
Pirâmide Invertida na Cibernotícia: a Resistência de uma técnica centenária (2005)
Article in National Scientific Journal
Zamith, Fernando

See all (46)

Recommend this page Top
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Medicina Dentária da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z
Page created on: 2025-07-09 at 22:10:13 | Privacy Policy | Personal Data Protection Policy | Whistleblowing | Electronic Yellow Book