Você está em: Início > Notícias > Kant Reading Group | Sessão 4

Kant Reading Group | Sessão 4

11 de outubro | 14h30 | Sala 203

A segunda sessão a decorrer no Porto do Kant Reading Group será conduzida por Inês Salgueiro (IFILNOVA).

Texto a ler e discutir: “From Hume to Kant via Wittgenstein”, de Wayne Waxman (in "A Guide to Kant’s Psychologism: via Locke, Berkeley, Hume, and Wittgenstein” (2019), pp. 129-145), disponível para download aqui

Second session in Porto of the Kant Reading Group: Inês Salgueiro (IFILNOVA) presents and calls for discussion the paper “From Hume to Kant via Wittgenstein”, de Wayne Waxman (in "A Guide to Kant’s Psychologism: via Locke, Berkeley, Hume, and Wittgenstein” (2019), pp. 129-145).

The Kant Reading Group focuses on reading, presenting, and discussing texts that foster reflection on the contemporary nature of Kant’s thought, namely in the sphere of political and moral philosophy and always in connection with other domains, such as aesthetics.

Sessions take place monthly and are held at IFILNOVA, Lisbon, and at IF, Porto.

Organização/Organization:

António Marques, João Lemos and Susana Cadilha (IFILNOVA)
Sofia Miguens, Paulo Tunhas, João Silva and Manuela Teles (IF-UP)
Aesthetics, Politics & Knowledge (APK)
Mind, Language and Action Group (MLAG)
Instituto de Filosofia da Universidade do Porto – FIL/00502
Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Copyright 1996-2019 © Faculdade de Letras da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2019-10-16 às 11:41:30 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais