Psychosociology of Communication
Instance: 2009/2010 - 2S
Cycles of Study/Courses
Teaching language
Portuguese
Mandatory literature
ABRANTES, José Carlos et alii (organização de); A Imprensa, a Rádio e a Televisão na Escola, Instituto de Inovação Educacional, 1995
LAMPREIA, Martins J.; TÉCNICAS DE COMUNICAÇÃO – PUBLICIDADE, PROPAGANDA E RELAÇÕES PÚBLICAS, Publicações Europa-América, 1991
CLAUSEWITZ, Carl von; DA GUERRA, PUBLICAÇÕES EUROPA- AMÉRICA, 1982
LEMOS, André; “CIBERCIDADES”, in http://www.facom.ufba.br/ciberpesquisa/cibercidades/projecto.doc
ASCH, Solomon E.; Social Psychology, Oxford University Press, 1987
IGLESIAS, Francisco; A TELEVISÃO DOMINADA, DIEL, 1993
VILCHES, Lorenzo; La Televisión. Los Efectos del Bien y del Mal, Ediciones Paidós, 1996
BUCETA FACORRO, L.; FUNDAMENTOS PSICOSOCIALES DE LA INFORMACIÓN , CENTRO DE ESTUDIOS RAMON ARECES, 1992
GUISNEL, Jean; Guerres dans de cyberespace. Services secrets et Internet, ÉDITIONS LA DÉCOUVERTE, 1995
http://www.cyborganic.com/People/jonathan/Academia/Papers/Web/defining-vr1.html
SCHAFF, Adam; A SOCIEDADE INFORMÁTICA. AS CONSEQÜENCIAS SOCIAIS DA SEGUNDA REVOLUÇÃO INDUSTRIAL, Editora Brasiliense, 1990
MARINHO, Jorge, SILVA, Salomé Pinto da (organizadores); ACTAS DO CONGRESSO INTERNACIONAL PREMIUM INTEGRAÇÃO PROFISSIONAL DOS LICENCIADOS EM JORNALISMO / CIÊNCIAS DA COMUNICAÇÃO / PREMIUM INTERNATIONAL CONGRESS PROFESSIONAL INTEGRATION OF GRADUATES IN JOURNALISM / MASS COMMUNICATION SCIENCES PAPERS, Centro de Estudos das Tecnologias, Artes e Ciências da Comunicação da Universidade do Porto, 2007 (CD-ROM)
ARGYLE, Michael, COOK, Mark; GAZE AND MUTUAL GAZE, CAMBRIDGE UNIVERSITY PRESS, 1976
http://www.au.af.mil/info-ops/influence.htm
Evaluation Type
Distributed evaluation with final exam
Assessment Components
| Description |
Type |
Time (hours) |
Weight (%) |
End date |
| Attendance (estimated) |
Participação presencial |
52,00 |
|
|
| Written examination |
Exame |
1,00 |
|
|
| Assignment |
Trabalho escrito |
23,00 |
|
|
| Examination preparation / study |
Exame |
59,00 |
|
|
|
Total: |
- |
0,00 |
|