Você está em: Início > Notícias > Conferência: Drug Delivery in Regenerative Medicine: playing with complexity

Conferência: Drug Delivery in Regenerative Medicine: playing with complexity

Dia 13 de julho às 11.00 horas no Anfiteatro 8 do Complexo FFUP/ICBAS

Tipo de Formação: Conferência
Título: Drug Delivery in Regenerative Medicine: playing with complexity
Data: Dia 13 de julho às 11.00 horas no Anfiteatro 8 do Complexo FFUP/ICBAS
Orador: Doutor Lino Ferreira
(Director of the Biomaterials and Stem Cell-Based Therapeutics research group / CNC coordinator of the MIT-Portugal Program / Founder of the biotech company Matera).

Conferência: Drug Delivery in Regenerative Medicine: playing with complexity
Biographical note:

Lino Silva Ferreira holds a Ph.D. in Biotechnology from the University of Coimbra (Portugal).
He did postdoctoral work at INEB and MIT (USA) in the areas of stem cells and nanotechnologies. He joined the Center of Neurosciences and Cell Biology (CNC, University of Coimbra) in 2008. He is the director of the Biomaterials and Stem Cell-Based Therapeutics research group, CNC coordinator of the MIT-Portugal Program and the founder of the biotech company Matera.

In 2012 he was awarded with a prestigious European Research Council starting grant and in 2016 an ERA Chair position at the University of Coimbra.

His research group has interest in the development of tissue models from stem cells and in the use nanomedicine platforms to modulate the activity of endogenous (stem) cells.

Organização:
- Doctoral Programme in Molecular and Cellular Biotechnology Applied to Health Sciences
- Prof. Doutora Lucília Saraiva
 (Departamento de Ciências Biológicas, Laboratório de Microbiologia, FFUP/BiotechHealth)

International Doctoral Programme in Molecular and Cellular Biotechnology Applied to Health Sciences (BiotechHealth)

Copyright 1996-2018 © Faculdade de Farmácia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2018-07-22 às 13:46:40 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais