Você está em: Início > Notícias > Seminário-Understanding the effect of ions and antimicrobial peptides on interfaces.

Dia 5 de dezembro às 15.00 horas no Anfiteatro 6 do Complexo FFUP/ICBAS

Tipo de Formação: Seminário
Título: "Understanding the effect of ions and antimicrobial peptides on interfaces".
Data: Dia 5 de dezembro às 15.00 horas no Anfiteatro 6 do Complexo FFUP/ICBAS

Oradores: Prof. Dr. Hernan Chaimovich / Prof. Dra. Iolanda Midea Cuccovia

Prof. Dr. Hernan Chaimovich and Prof. Dra. Iolanda Midea Cuccovia are the group leaders of the Biomimetic Systems Laboratory from Instituto de Química, Universidade de São Paulo, Brazil. They have been studying interfacial properties, using biomimetic systems (micelles, vesicles), to understand the effect of ions, drugs, polymers and antimicrobial peptides and to evaluate chemical reactivity.

More information: https://sites.google.com/view/sistemasbiomimeticos/home

Programa:

15h00 - 16h00: Antimicrobial peptides: structure and activity relationships of BP100 and its derivatives.
(Prof. Dra. Iolanda Midea Cuccovia).

16h00 - 16h30: Coffee break

16h30 - 17h30: Counting ions and other nucleophiles at the interface of micelles and liposomes by chemical trapping and understanding hydrophobic ion selectivity.
(Prof. Dr. Hernan Chaimovich).

Organização:
Prof.ª Doutora Salette Reis; Doutora Cláudia Nunes; Mestre Catarina Pereira Leite
(Departamento de Ciências Químicas, Laboratório de Química Aplicada, FFUP)
Copyright 1996-2017 © Faculdade de Farmácia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2017-12-11 às 02:01:52