FEUP
Hoje é domingo
Você está em: Início > Notícias > Doctoral Education Workshops 2020 - Get the most of your PhD to become an independent researcher: tricks of the trade

Mapa das Instalações

short intensive workshop for PhD students/candidates

Date: 5 February 2020
Schedule: 14h - 19h
Local: Faculdade de Engenharia, room B116

This 5-hours workshop will take place on the 5th February afternoon and targets PhD students.

The aim of this course is to offer PhD students insight and tools to manage their project, their
research education, their work/life balance and their collaboration with their supervisor(s).

CONTENTS
– Doing a PhD: what got you here and what you expect from it.
– The relationship with the supervisor: expectations and roles.
– Challenges and potential problems throughout the PhD.
– Your career plan.

METHODOLOGY
This initial course contains four modules on the basic topics of doctorate. Each module starts
with a short presentation of the main concepts that will be treated. Depending on the length of
the course (between 5 and 8 hours), some modules will also be developed through interactive
exercises performed by the candidates working in groups, in round tables.

registration 50¤ link

This workshop is organized by the MEA - Unidade para a Melhoria do Ensino e Aprendizagem, Pró-Reitoria para a Inovação Pedagógica with the collaboration of LEA - Laboratório de Ensino-Aprendizagem, FEUP.

Copyright 1996-2020 © Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2020-01-26 às 05:49:24 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais