Projecto da Casa da U. Porto

Mapa das Instalações

Intensive Course of Portuguese for Foreigners

Online applications open

Learning some Portuguese will make your stay in Porto and at FEUP more enjoyable. Foreign students and researchers are welcome to apply online (links below) for one of the following beginner’s courses, promoted by Faculty of Arts of the University of Porto, but that will take place at FEUP on next month of February:

Intensive Beginner’s Course – Level A1.1
4 ECTS credits

This four-week (more intensive) or six-week (less intensive) course is intended for foreign students and researchers with no previous knowledge of Portuguese who wish to gain basic knowledge of the language with an emphasis on oral skills. The course includes a short introduction to Portuguese everyday life and language, including basic grammar, vocabulary, pronunciation and short writing exercises. The target-group for this level are those who are initiating the study of the language, whose mother tongue is not Spanish, Italian or Romanian.

Study period:  25th of February to 9th of April on Monday, Tuesday and Thursday from 7:30 p.m. to 10:30 p.m.
Location: Campus FEUP

Intensive Beginner’s Course – Level A1.2
4 ECTS credits

This course is intended for foreign students and researchers with knowledge of Portuguese equivalent to the Intensive Beginner’s Course — level A1.1. Students will improve their Portuguese language proficiency and broaden their knowledge of Portuguese society. They will also acquire deeper knowledge of important basic grammar as well as elementary working vocabulary. Breakthrough A1.2 - The target-group for this level are those who are initiating the study of the language, whose mother tongue is Spanish, Italian or Romanian.

Location: Campus FEUP

For additional information please access the weblinks indicated above and don’t forget to indicate your FEUP student/research number on the application!

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Divulgue os seus eventos e projetos através do e-mail: noticias@fe.up.pt. Saiba mais sobre os nossos serviços no site dos SICC.

Copyright 1996-2019 © Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2019-02-24 às 01:45:03 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais