Jubilação Prof. Eugénio de Oliveira
Hoje é domingo
Você está em: Início > Notícias > DEF Talk: Modeling and testing of space plasma thrusters at EP2 research group

Mapa das Instalações

DEF Talk: ''Modeling and testing of space plasma thrusters at EP2 research group''

19 de abril | 17h30 | Sala I -105 | FEUP

No próximo dia 19 de abril, pelas 17h30, na Sala I -105  no Departamento de Engenharia Eletrotecnica e de Computadores da FEUP terá lugar o seminário "Modeling and testing of space plasma thrusters at EP2 research group" proferido pelo Professor Mario Merino Martínez do Plasma and Space Propulsion Team do Departamento de Ingeniería Aeroespacial da Universidad Carlos III de Madrid, Espanha.

Entrada livre.

Biography
Mario Merino is a PhD Aerospace Engineering and an assistant professor at the Aerospace Department of University Charles III in Madrid, Spain. He and his research Plasma and Space Propulsion Team research such exciting topics as electric space propulsion and next generation plasma thrusters. His research activity interests are in plasma space propulsion, magnetic nozzles, helicon plasma thrusters, electron-cyclotron resonance (ECR) plasma heating, ECR thrusters, expansion of magnetized and unmagnetized plasma plumes, active debris removal, space systems engineering, general plasma physics, fluid and kinetic plasma models and numerical methods and analyis.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Divulgue os seus eventos e projetos através do e-mail: noticias@fe.up.pt. Saiba mais sobre os nossos serviços no site dos SICC

Copyright 1996-2018 © Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2018-09-23 às 08:20:42 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais