Formação de utilizadores da Biblioteca
Hoje é domingo
Você está em: Início > Notícias > Palestra: Probabilistic Physics of Failure-based life prediction of hot section components

Mapa das Instalações

27 de outubro | 14h30 | L118 FEUP

Vai realizar-se no dia 27 de outubro de 2017, pelas 14h30, na sala L118 do Departamento de Engenharia Mecância da Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto, a palestra: Probabilistic Physics of Failure-based life prediction of hot section components, proferida pelo Professor Shun-Peng Zhu do Center for System Reliability & Safety, University of Electronic Science and Technology de Chengdu, China.

A palestra estará aberta à comunidade académica mediante lotação da sala.

Short Bio:
Shun-Peng Zhu, Associate Professor in the Center for System Reliability & Safety at University of Electronic Science and Technology of China (UESTC). He received his PhD degree in Mechanical Engineering from UESTC in 2011. He is an International Fellow in the Department of Mechanical Engineering at Politecnico di Milano, Italy since April 2016 and research associate in the Department of Mechanical Engineering at University of Maryland, United States from 2010 to 2011. As PI, Dr. Zhu held more than 20 major research projects from Chinese government and industrial funds, and published over 90 peer-reviewed book chapters, journals and proceedings papers, exploring the aspects: Fatigue assessment; Probabilistic Physics of Failure modeling; reliability and risk analysis; multi-physics damage modeling and life prediction under uncertainty; uncertainty quantification and propagation; Bayesian inference and fuzzy sets; Probability-based life prediction/design for engineering components/materials. He received the 2nd prize of the National Defense Science and Technology Progress Award of Ministry of Industry and Information Technology of China in 2014, Best Paper Award of ICMR 2011, Hiwin Doctoral Dissertation Award in 2012, Polimi International Fellowship in 2015. He serves as guest editor, editorial board member of several international journals and Springer book series, Organizing Committee Co-Chair of the International Conference on Quality, Reliability, Risk, Maintenance, and Safety Engineering (QR2MSE 2013), Technical Program Committee Member of QR2MSE 2014-2017, ICMR 2015 and ICMFM XIX 2018.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Divulgue os seus eventos e projetos através do e-mail: noticias@fe.up.pt. Saiba mais sobre os nossos serviços no site dos SICC

Copyright 1996-2017 © Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2017-11-19 às 03:00:31