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Publication

Web 2.0 e redes sociais: ferramentas de relações públicas dos centros de eventos em Espanha, Portugal e América Latina

Title
Web 2.0 e redes sociais: ferramentas de relações públicas dos centros de eventos em Espanha, Portugal e América Latina
Type
Article in International Scientific Journal
Year
2011
Authors
Baamonde Silva, Xosé
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Galindo Arranz , Fermín
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Marinho, Jorge
(Author)
FLUP
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Journal
Vol. 1 No. 2
Pages: 139-156
ISSN: 2174-3681
Scientific classification
CORDIS: Social sciences > Communication sciences
FOS: Social sciences > Media and communications
Other information
Resumo (PT): Os centros de eventos, como as feiras, são espaços de comunicação. Não são apenas centros de negócios e, como tal, podem ser estudados de um ponto de vista comunicativo. Esta investigação analisa a utilização da Web 2.0 e das redes sociais como ferramentas de Relações Públicas. Constata-se que as organizações de feiras da Península Ibérica e da América Latina não utilizam um modelo interativo e multidirecional. As suas webs estão orientadas para satisfazer as necessidades de informação dos meios de comunicação social, mas não estão preparadas para dialogar diretamente com a opinião pública. A maioria dos espaços na Internet das organizações de feiras espanholas, portuguesas e latino-americanas não está aproveitando as possibilidades que a Web 2.0 e as redes sociais oferecem para conversar com os seus públicos. A gestão das Relações Públicas deve incluir a utilização das redes sociais, dado que já não é suficiente estar na Internet, há que participar na vida da Rede.
Abstract (EN): The trade fairs are spaces of communication. They are not only business centres and, therefore, they can study under a communicative approach. This investigation analyses the utilisation of the Web 2.0 and the social networks like public relations tools. The Iberian Peninsula and o Latin America trade fairs organization do not use a bidirectional symmetrical model. Their webs are oriented to satisfy the needs of information of the media but not to have a conversation directly with the public opinion. The spaces in Internet of Spanish, Portuguese and Latin American trade fairs organizations are not taking advantage of the possibilities that offers the web 2.0 and the social networks to converse with their publics. The management of the public relations has to include the utilisation of the social networks, because it is necessary to participate in the life of Internet.
Language: Spanish
Type (Professor's evaluation): Scientific
Notes: Disponível em: http://revistarelacionespublicas.uma.es/index.php/revrrpp/article/view/28
License type: Click to view license CC BY-NC
Documents
File name Description Size
28-280-2-PB 195.58 KB
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