Go to:
Logótipo
Esta página em português Contextual Help is not available Autenticar-se
Formação regular da Biblioteca |fevereiro a maio
Today is sunday
You are here: Start > Publicações > Visualization > Peer Observation of Teaching at U.Porto: A multidisciplinary approach to peer observation of teaching
Authentication




Instalation Map
Edifício A (Administração) Edifício B (Aulas) - Bloco I Edifício B (Aulas) - Bloco II Edifício B (Aulas) - Bloco III Edifício B (Aulas) - Bloco IV Edifício C (Biblioteca) Edifício D (CICA) Edifício E (Química) Edifício F (Minas e Metalurgia) Edifício F (Minas e Metalurgia) Edifício G (Civil) Edifício H (Civil) Edifício I (Electrotecnia) Edifício J (Electrotecnia) Edifício K (Pavilhão FCNAUP) Edifício L (Mecânica) Edifício M (Mecânica) Edifício N (Garagem) Edifício O (Cafetaria) Edifício P (Cantina) Edifício Q (Central de Gases) Edifício R (Laboratório de Engenharia do Ambiente) Edifício S (INESC) Edifício T (Torre do INEGI) Edifício U (Nave do INEGI) Edifício X (Associação de Estudantes)
Publication

Peer Observation of Teaching at U.Porto: A multidisciplinary approach to peer observation of teaching

Title
Peer Observation of Teaching at U.Porto: A multidisciplinary approach to peer observation of teaching
Type
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Year
2013
Authors
Ata de Conferência Internacional
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
Publicação em Scopus Scopus
INSPEC
Classificação Científica
FOS: Social sciences > Educational sciences
CORDIS: Social sciences > Educational sciences
Outras Informações
Abstract: The Peer Observation of Teaching at U. Porto ("De Par em Par na U.Porto") project is a peer observation of teaching (POT) program whose main goal was, since the beginning, to use peer observation for teachers' training purpose. It started as pilot program between the Faculty of Engineering and the Psychology and Education Science Faculty of the University of Porto, in 2009. Since 2010 it has been widespread to the most of the 14 Faculties and Schools of the University of Porto, involving over 150 participants in the last three years. Peer observation arises from critical friend concept and it is a common practice in several universities. The original feature of POT at Porto University is its multidisciplinary character and its training goal both to observers as to observed teachers. The present communication presents POT-UP's structure in a multidisciplinary context and discusses the emergent question - to what extent multidisciplinary peer observation promotes teacher training?
Language: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Number of pages: 6
Documents
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

De par em par na UP: o potencial formativo da observação de pares multidisciplinar (2012)
Artigo em Revista Científica Nacional
Amélia Lopes; Ana Mouraz; José Manuel Martins Ferreira; João Pedro Pêgo
Multidisciplinary Peer Observation as a strategy to promote curriculum development awareness among lecturers in Higher Education (2014)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
José Martins Ferreira; Ana Mouraz; João Pedro Pêgo; Amélia Lopes; José Fernando Oliveira; Isabel Ferreira
De par em par na Universidade do Porto: um programa multidisciplinar de observação de aulas em parceria (2011)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
João Pedro Pêgo; Amélia Lopes; Ana Mouraz; José Manuel Martins Ferreira
De Par em Par (2014)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
José Martins Ferreira; João Pedro Pêgo; Ana Mouraz; Amélia Lopes; José Fernando Oliveira; Isabel Ferreira
Recommend this page Top
Copyright 1996-2019 © Faculdade de Engenharia da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Accessibility  I Index A-Z  I Guest Book
Page generated on: 2019-05-26 at 19:12:10