Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Concept Mapping for Higher Order Thinking
Mapa das Instalações
Edifício Principal | Main Building Edifício Pós-Graduações | Post-Graduate Building

Concept Mapping for Higher Order Thinking

Título
Concept Mapping for Higher Order Thinking
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2013
Autores
Susan Marie Zvacek
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Maria De Fátima Chousal
(Autor)
FEUP
Revista
Vol. 3 Special Issue: TaT'2012
Páginas: 6-10
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Ciências da educação
CORDIS: Ciências Sociais > Ciências da educação > Estudos sobre aprendizagem ; Ciências Sociais > Ciências da educação
Outras Informações
Abstract (EN): Engineering education is facing a changing world in which how one thinks is becoming more important than what one thinks; that is, our course content is important but constantly changing and we need to help students learn how to think about that content. Today’s students have grown accustomed to immediate rewards, multi-channel stimuli, and rapid-fire communications. As a result, they are often impatient and suffer a lack of focus. When reflection is called for in the learning process - a time consuming practice - students may find it difficult to overcome the conflict between their typically speedy management of priorities and the focused, time-intensive thinking required to acquire a strong foundation of declarative knowledge. Therefore, the exploration of tools to facilitate the formation of deep knowledge structures is essential. One instructional strategy that shows promise is the use of concept mapping, a learning activity that requires students to explain their understanding of important ideas and the relationships among those ideas. This paper describes a pilot project to integrate concept mapping into a Mechanical Engineering Course and the preliminary results of that project. This project has been established within the Working Group of “Tools for Developing High Order Thinking Skills”, of the Portuguese Society for Engineering Education, in which the first author is the leader and the other two co-authors, are working group members.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Working with Young People at University of Porto (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
J. C. Marques; M. T. Restivo
U.Porto, its Faculty of Engineering and PBL approaches (2014)
Artigo em Revista Científica Internacional
Maria Teresa Restivo
Two Alternative Strategies for Raising Public Awareness of Science and Technology (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
José Couto Marques; Maria Teresa Restivo; D. Sousa; Maria Pires; José Oliveira; Raimundo Delgado
Talking about Teaching 2013 (2014)
Artigo em Revista Científica Internacional
Maria Teresa Restivo; José Couto Marques; Alberto Cardoso
Research Skills Enhancement in Future Mechanical Engineers (2011)
Artigo em Revista Científica Internacional
Jorge Lino; T. P. Duarte

Ver todas (14)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Economia da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-10-01 às 00:25:00 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias
SAMA2