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Wheel-rail contact formulation for analyzing the lateral train-structure dynamic interaction

Título
Wheel-rail contact formulation for analyzing the lateral train-structure dynamic interaction
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2015
Autores
Neves, SGM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Tanabe, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Sogabe, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 152
Páginas: 200-214
ISSN: 0045-7949
Editora: Elsevier
Outras Informações
ID Authenticus: P-00A-BJF
Abstract (EN): A wheel-rail contact formulation for analyzing the nonlinear train-structure interaction that takes into account the wheel and rail geometry is proposed. While most of the existing methods treat the contact forces as external forces, the present formulation uses a finite element to model the behavior in the contact interface, based on Hertz's theory and Kalker's laws. The equations of motion are complemented with constraint equations that relate the displacements of the vehicle and structure. This complete system is solved directly using an optimized algorithm. The formulation is validated with experimental data from a test performed on a rolling stock plant.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 15
Documentos
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