Go to:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Start > Publications > View > Argumentar, precisa-se!
Publication

Argumentar, precisa-se!

Title
Argumentar, precisa-se!
Type
Article in International Conference Proceedings Book
Year
2010
Authors
Ana Mouraz
(Author)
FPCEUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications View Authenticus page View ORCID page
Ana Maria Faustino
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Jaime Villate
(Author)
FEUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS View ORCID page
José Manuel Martins Ferreira
(Author)
FEUP
Conference proceedings International
VI Congreso Iberoamericano de Docencia Universitária
Lima, 4 a 6 de Novembro de 2010
Scientific classification
FOS: Social sciences > Educational sciences
CORDIS: Social sciences > Educational sciences > Learning studies
Other information
Resumo (PT): O ângulo de análise que sustenta o presente texto centra-se, sobretudo, em saber como é que as unidades curriculares se referem, exigem e/ou promovem o raciocínio argumentativo, que é um aspecto fundamental no ensino superior, no período pós-Bolonha. Para o estudo recorremos aos dados do projecto "Argumentar, precisa-se" desenvolvido na Universidade do Porto. O projecto recolheu e analisou trabalhos produzidos por estudantes do ponto de vista da mobilização de competências argumentativas, numa amostra constituída por trabalhos desenvolvidos em unidades curriculares de diferentes cursos do 1º ciclo da Faculdade de Engenharia e da Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação da Universidade do Porto, no 1º semestre do ano lectivo de 2009/2010. São os dados relativos a essas duas unidades curriculares que aqui servem de base para inferir o lugar que tem a competência argumentativa no Ensino Superior.
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
No. of pages: 15
License type: Click to view license CC BY-NC
Documents
File name Description Size
Argumentar precisa-se 488.22 KB
Related Publications

Of the same scientific areas

Dificuldades dos professores na implementação de trabalhos laboratoriais em Biotecnologia. (2004)
Poster in a National Conference
Jorge Lima; Susana Pereira; Luís Calafate
Ih! Errei! Contribuições para uma prática mais competente (2007)
Book
Ana Starepravo; Ariana Cosme; Isabel Parolin; Júlio Furtado; Laura Barbosa; Luca Rischbieter; Marco Antonio Ferraz; Max Günther Haetinger; Rui Trindade; Sandra Bozza
Da Didáctica a uma Ciência do Aluno (1991)
Summary of Presentation in a National Conference
Luís Calafate

See all (14)

Recommend this page Top
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Economia da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z  I Guest Book
Page created on: 2024-07-21 at 00:27:46 | Acceptable Use Policy | Data Protection Policy | Complaint Portal
SAMA2