Go to:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Start > Publications > View > Livro aumentado para “Introdução Criativa à Programação”
Publication

Livro aumentado para “Introdução Criativa à Programação”

Title
Livro aumentado para “Introdução Criativa à Programação”
Type
National Conference Proceedings Book
Year
2021
Authors
António Coelho
(Author)
FEUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications View Authenticus page View ORCID page
Conference National
Workshop de Partilha Pedagógica da Universidade do Porto 2020
Porto, 3-4 fevereiro
Other information
Resumo (PT): O livro em papel tem sido o suporte tecnológico mais relevante para o suporte à aprendizagem, desde há vários séculos. Neste projeto pretende-se desenvolver uma abordagem híbrida, para o suporte pedagógico à aprendizagem da programação para os estudantes dos Media Digitais, tendencialmente mais criativos – o livro aumentado. Este livro aumentado é um livro em papel, um suporte tangível contendo o texto de base à aprendizagem, mas complementado por uma aplicação que permite transpor do papel para o suporte digital, integrando vídeos, desafios, jogos digitais e ludificação, para tornar a aprendizagem mais motivadora, eficaz e pervasiva (aprender. “em qualquer lugar e em qualquer altura”). A aplicação possibilita a integração com o dispositivo móvel ou o computador pessoal, de forma direta e intuitiva.
Abstract (EN): The paper book has been the most relevant technological support for learning, for several centuries. This project intends to develop a hybrid approach, for the pedagogical support to the learning of programming for Digital Media students, which tend to be more creative – the augmented book. This augmented book is a paper book, a tangible medium containing the basic text for learning, but complemented by an application that allows transposing from paper to digital support, integrating videos, challenges, digital games and gamification, to make learning more engaging, effective and pervasive (learning “anytime and anywhere”). The application allows the integration with the smartphone or the personal computer, in a direct and intuitive way.
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
No. of pages: 16
Documents
File name Description Size
Cadernos_IP_Vol.1-103-118 Livro aumentado para “Introdução Criativa à Programação” 270.45 KB
Related Publications

Of the same authors

Integração de Som 3D em Simulação (1997)
Thesis
António Fernando Vasconcelos Cunha Castro Coelho; Fernando Nunes Ferreira
I SEA - Immersive virtual reality environments to evaluate audience attitudes about science communication projects: A pilot study of deep-sea ecosystems. (2019)
Poster in an International Conference
coelho, a; Carla Morais; L. Atkinson; A. Jacinto; Rui Nóbrega; M. Varzim; João Paiva; Luciano Moreira; Teresa Aguiar; Ana Teixeira; José Vieira; Diogo Vieira
Preface (2017)
Another Publication in an International Scientific Journal
de Carvalho, CV; coelho, a; Escudeiro, P
Preface (2016)
Another Publication in an International Scientific Journal
Vaz de Carvalho, C; Escudeiro, P; coelho, a

See all (153)

Of the same editor

∏oemas Irracionais e Transcendentes (2020)
Book
António Machiavelo; Graça Brites
Ver, Querer Ver, Dar a Ver. Desenhar entre fronteiras na Universidade do Porto (2021)
Book
Mário Bismarck; Vítor Silva; Vasco Cardoso; Sílvia Simões
Utopian foodways: critical essays (2019)
Book
Botelho, Teresa; Gomes, Miguel Ramalhete; Reis, José Eduardo ; Vieira, Fátima

See all (39)

Recommend this page Top
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Economia da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z  I Guest Book
Page created on: 2024-07-18 at 18:36:58 | Acceptable Use Policy | Data Protection Policy | Complaint Portal
SAMA2