Go to:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Start > Publications > View > Formação inicial de professores, flexibilidade e avaliação educativas: da teoria à prática
Publication

Formação inicial de professores, flexibilidade e avaliação educativas: da teoria à prática

Title
Formação inicial de professores, flexibilidade e avaliação educativas: da teoria à prática
Type
Book
Year
2023
Authors
Aznar Juan, María Luisa
(Coordinator)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Domingues, João da Costa
(Coordinator)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Other information
Resumo (PT): FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES, FLEXIBILIDADE E AVALIAÇÃO EDUCATIVAS: DA TEORIA À PRÁTICA consubstancia um esforço coletivo de investigação-ação muito atual nas áreas da Didática e da Formação de Professores. Aqui se repensa essencialmente a Supervisão pedagógica, a Flexibilidade de programas, de docentes e discentes, e a avaliação educativa à luz das condições atuais do ensino-aprendizagem e dos seus alunos, tentando esclarecer dúvidas e apontando caminhos para os mais relevantes desafios neste domínio. Resultado de estudos e investigações conduzidas com rigor e realizadas sobre corpora representativos, esta obra manifesta, no seu conjunto, o quanto se pode entrever hoje como solução, mas também o quanto falta apurar em relação ao fieri permanente que constitui o próprio âmago do ensinoaprendizagem, mas também do aprender a ensinar.
Abstract (EN): BASIC TEACHER TRAINING, FLEXIBILITY AND EDUCATIONAL ASSESSMENT: FROM THEORY TO PRACTICE represents a collective effort of current action research in the fields of didactics and teacher training. This work essentially rethinks pedagogical supervision, the flexibility of programmes, teachers and students, and educational assessment in the light of current teaching-learning conditions and those of its students, in an attempt to clarify and point towards paths for the most relevant challenges in this area. A result of stringent studies and investigations on representative corpora, this work demonstrates, as a whole, how much of a solution can be glimpsed today, but also how much is left to ascertain regarding the permanent fieri at the heart of teaching-learning itself, but also of learning to teach.
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
No. of pages: 360
ISBN: 978-989-26-2415-0
Electronic ISBN: 978-989-26-2416-7
Collection: Investigação
Documents
We could not find any documents associated to the publication.
Publications included
Chapter or Part of a Book
Pazos Anido, Marta (Author) (FLUP); Lorenzo, Mónica (Author) (FLUP); Nicolás Martínez, Pilar (Author) (FLUP)
Chapter or Part of a Book
Lopes, Lara (Author) (Other); Alves, Luís Alberto Marques (Author) (FLUP); Antunes, Marta Castro (Author) (FLUP)
Related Publications

Of the same editor

Vidas Paralelas: Címon e Luculo (2021)
Book
Plutarco; Ferreira, Ana Maria Guedes ; Tröster, Manuel
Utopias & distopias (2009)
Book
Silva, Maria de Fátima Sousa e
Utopia global do Espírito Santo: cultura, cultos e inspirações utópicas. Vol.1 (2021)
Book
Franco, José Eduardo; Rebelo, António Manuel Ribeiro
Une valse à mille temps: para Cristina Robalo Cordeiro (2022)
Book
Anacleto, Marta Teixeira; André, Carlos Ascenso; Pita, António Pedro

See all (79)

Recommend this page Top
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Economia da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z  I Guest Book
Page created on: 2024-08-17 at 20:18:48 | Acceptable Use Policy | Data Protection Policy | Complaint Portal
SAMA2