Resumo (PT):
Como a União das Associações Europeias de Futebol (UEFA) joga o jogo: comunicar a responsabilidade social do futebol: Neste artigo, procuramos analisar como a União das Associações Europeias de Futebol (UEFA) comunica na rede social Facebook, considerando as questões de responsabilidade social. Partindo da ideia de que o desporto em geral, e o futebol em particular, podem desempenhar um papel essencial na transformação social, procuramos perceber se a entidade que tutela o futebol na Europa tem utilizado as redes sociais digitais para comunicar ações alinhadas com os 17 Objetivos de Desenvolvimento Sustentável ( ODS). Ao analisar a página da UEFA no Facebook e as publicações feitas durante o ano de 2021, procuramos perceber se a instituição joga o jogo da responsabilidade social e quais os conteúdos e objetivos que se destacam nesta comunicação.
Abstract (EN):
In this article, we seek to analyze how the Union of European Football Associations (UEFA) communicates on the social
network Facebook, considering social responsibility issues. Based on the idea that sport in general, and football, in
particular, can play an essential role in social transformation, we try to understand whether football's governing body in
Europe has used digital social networks to communicate actions aligned with the 17 Sustainable Development Goals
(SDGs). To achieve this objective, we use a mixed methodology, which determines the nature of the research as qualiquantitative with the use of the content analysis technique in a particular case study since it specifically analyzes the UEFA
Facebook page and 257 publications made during the year 2021. Thus, we seek to understand if the institution plays the
game concerning social responsibility and what contents and objectives stand out in this communication.
Language:
English
Type (Professor's evaluation):
Scientific