Go to:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Start > Publications > View > Pensada lei, pensada malícia: a propósito das avaliações «de desempenho» aos docentes
Publication

Pensada lei, pensada malícia: a propósito das avaliações «de desempenho» aos docentes

Title
Pensada lei, pensada malícia: a propósito das avaliações «de desempenho» aos docentes
Type
Technical Report
Year
2010
Authors
Cunha, Paulo Ferreira da
(Author)
FDUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS Without ORCID
Scientific classification
FOS: Social sciences > Educational sciences
CORDIS: Social sciences > Educational sciences > Education
Associated Institutions
FDUP - Faculdade de Direito da Universidade do Porto
Other information
Resumo (PT): Há um generalizado desconhecimento sobre o que faz e o que deve fazer um docente e investigador universitário. Criam-se assim perigosos mitos sobre como os docentes deveriam ser avaliados, sem atenção à especificidade do seu labor, e com a criação de profundas injustiças. Teme-se que tais sistemas, a serem postos em prática, desincentivem os professores, consumam infinito tempo burocratizado que deveria ser usado em ensino e investigação, inquinem o ambiente criando inimizades letais, e acabem em longos processos judiciais. No presente artigo procura-se dignosticar os mitos de critérios subjectivos e arbitrários de avaliação, propondo uma avaliação decerto imperfeita, mas objectiva, que permita a cada docente o desenvolvimento da sua carreira e resulte em cooperação e não guerra de todos contra todos.
Abstract (EN): There is a widespread ignorance about what does and what should do an university professor, lecturer or researcher. This is creating dangerous myths about how teachers should be evaluated, because we are paying no attention to the nature of their labor, many processes resulting on the creation of deep injustice. It is feared that such systems, if implemented, result in infinite time-consuming bureaucratic tasks. Precious time that should be used in teaching and research. That may also pollute the university environment by creating lethal enemies among teaching people, ending up in lengthy legal proceedings. This article seeks to make a diagnosis of myths of arbitrary and subjective criteria for evaluation, proposing the general basis of a system, certainly imperfect, but objective, allowing each teacher to develop his / her career, and result in cooperation, not war of all against all.
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
No. of pages: 15
License type: Click to view license CC BY-NC
Related Publications

Of the same scientific areas

U.Porto no QS World University Rankings by Subject 2015 (2015)
Technical Report
José Manuel Martins Ferreira; Paula Pechincha
U.Porto Human Resources 2008 (2008)
Technical Report
José António Sarsfield Cabral; Paula Pechincha
U.Porto Human Resources 2007 (2008)
Technical Report
José António Sarsfield Cabral; Paula Pechincha
Universidade do Porto no Webometrics - Ranking Web of Universities January 2015 (2015)
Technical Report
José Manuel Martins Ferreira; Paula Pechincha
Universidade do Porto no U.S. News 2015 Best Global Universities rankings (2014)
Technical Report
José Manuel Martins Ferreira; Paula Pechincha

See all (238)

Recommend this page Top
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Economia da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z  I Guest Book
Page created on: 2024-08-21 at 20:48:49 | Acceptable Use Policy | Data Protection Policy | Complaint Portal
SAMA2