Go to:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Start > Publications > View > Análise do valor acrescentado de escolas Portuguesas
Publication

Análise do valor acrescentado de escolas Portuguesas

Title
Análise do valor acrescentado de escolas Portuguesas
Type
Article in National Scientific Journal
Year
2006
Authors
Mª Conceição Silva Portela
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Joaquim Azevedo
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Scientific classification
FOS: Engineering and technology > Other engineering and technologies
CORDIS: Social sciences > Economics > Management studies
Other information
Resumo (PT): Este artigo compara dois métodos de cálculo do valor acrescentado numa amostra de escolas Portuguesas. Um dos métodos é o Data Envelopment Analysis (DEA) e o outro é o método actualmente usado pelo Department for Education and Skills (DfES) no Reino Unido. Os resultados obtidos mostram diferenças substanciais entre os métodos, o que reflecte ênfases distintas: o DEA analisa os melhores desempenhos dos alunos, enquanto o método do DfES analisa os desempenhos médios dos alunos. A maior vantagem do método usado pelo DfES é a sua simplicidade, embora confunda os efeitos devidos aos alunos com os efeitos atribuíveis às práticas da escola. No DEA, os efeitos devidos à escola e aos alunos são considerados separadamente, o que permite perceber melhor as razões das diferenças entre escolas. A informação retirada de ambos os métodos deve ser entendida como complementar, o que significa que o uso conjunto destes métodos permite uma melhor avaliação do desempenho das escolas.
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
No. of pages: 35
Documents
We could not find any documents associated to the publication with allowed access.
Related Publications

Of the same scientific areas

Assessing efficiency of Portuguese universities through parametric and non-parametric methods (2008)
Article in National Scientific Journal
Geraint Johnes; Ana S. Camanho; Maria S. Portela
The measurement of relative efficiency using data envelopment analysis with assurance regions that link inputs and outputs (2010)
Article in International Scientific Journal
M. Khalili; A. S. Camanho; M. C. A. S. Portela; M. R. Alirezaee
Productivity change and innovation in Norwegian electricity distribution companies (2012)
Article in International Scientific Journal
Vera L. Miguéis; A. S. Camanho; E. Bjørndal; M. Bjørndal
Analysis of complementary methodologies for the estimation of school value added (2010)
Article in International Scientific Journal
M. C. A. S. Portela; A. S. Camanho
Evolução do desempenho de lojas de retalho ao longo do tempo utilizando o índice de Malmquist (2011)
Article in International Conference Proceedings Book
Clara Vaz; Ana Camanho

See all (9)

Of the same journal

On the opening of higher education institutions to new publics: the portuguese case (2010)
Article in National Scientific Journal
José Pedro Amorim; Joaquim Azevedo; Joaquim Luís Coimbra
O sentimento de sísifo: experiências de não emprego subjetivadas por adultos sobrequalificados (2011)
Article in National Scientific Journal
José Pedro Amorim; Joaquim Azevedo; Luís Imaginário; Joaquim Luís Coimbra
O papel dos mediadores curriculares na promoção de atitudes positivas (2009)
Article in National Scientific Journal
Cristina Palmeirão; Isabel Menezes

See all (17)

Recommend this page Top
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Economia da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z  I Guest Book
Page created on: 2024-07-17 at 23:14:41 | Acceptable Use Policy | Data Protection Policy | Complaint Portal
SAMA2