Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Blended value and female entrepreneurial performance: social and economic aspects of education and technology transfer

Publicações

Blended value and female entrepreneurial performance: social and economic aspects of education and technology transfer

Título
Blended value and female entrepreneurial performance: social and economic aspects of education and technology transfer
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2019
Autores
Murphy, PJ
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ferreira, JJ
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Fernandes, CI
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
do Paco, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 17
Páginas: 759-777
ISSN: 1554-7191
Outras Informações
ID Authenticus: P-00R-H6F
Abstract (EN): We reviewed the literature on institutional forecasters of entrepreneurial action across international settings. Our objective was to explain variance in entrepreneurial venture performance based on gender, education, culture, and institutional resources of financing, technology transfer, and state policies. Our conceptual model subsumes various prior approaches to entrepreneurship. Our empirical examination is especially large and includes individual data (n = 198,384) from 69 different regional contexts captured by the Global Entrepreneurship Monitor. To examine institutional factors in the proper qualitative context, we utilized additional data from the National Experts Survey of Entrepreneurial Climate. We examined interactive effects with rigorous statistical analyses. Our research shows that, for female entrepreneurs, education moderates the effect of institutional factors on performance in general and of technology transfer activities in particular. Our study offers a powerful implication that education is vital to female entrepreneurs across cultures. Moreover, our study shows that technology transfer support is particularly important for females as it creates entrepreneurial opportunities that are uniquely actionable in gendered contexts.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 19
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

What do we [not] know about technology entrepreneurship research? (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ferreira, JJM; Ferreira, FAF; Fernandes, CIMAS; Jalali, MS; Raposo, ML; Marques, CS
Social entrepreneurship orientation and performance in non-profit organizations (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
do Adro, F; Fernandes, CI; Veiga, PM; Kraus, S
Entrepreneurial behaviors that shape performance in small family and non-family hotels during times of crisis (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Kusa, R; Suder, M; Barbosa, B; Glinka, B; Duda, J
Entrepreneur location decisions across industries (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ferreira, JJM; Fernandes, CI; Raposo, ML; Thurik, R; Faria, JR
Drivers to firm innovation and their effects on performance: an international comparison (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Fernandes, CI; Ferreira, JJM; Raposo, ML
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-11-14 às 20:42:36 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico