Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Experiencing Education 5.0 for Civil Engineering

Publicações

Experiencing Education 5.0 for Civil Engineering

Título
Experiencing Education 5.0 for Civil Engineering
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2024
Autores
Pedro Mêda
(Autor)
FEUP
Hipólito Sousa
(Autor)
FEUP
Miguel Chichorro Gonçalves
(Autor)
FEUP
José Amorim Faria
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Ver página ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 2416-2425
5th International Conference on Industry 4.0 and Smart Manufacturing (ISM)
Lisbon, PORTUGAL, NOV 22-24, 2023
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-010-7JT
Abstract (EN): Nowadays, the construction industry's digital transformation processes are challenging civil engineering education. In general, students and society underestimate the civil engineering field as an outdated and archaic knowledge area. Despite the defragmentation and heterogeneity of the sector, advances have been made on the path for Construction 4.0 and 5.0 scenarios. From this perspective, the CONSTRUCT-Gequaltec group of the Faculty of Engineering of the University of Porto have been sponsoring research and technological development using hardware and software targeting construction management solutions. This paper presents the work in progress mainly connected to the curricular units regarding project management in the Construction Section of the Civil Engineering Department. It also targets assumptions of some expected results across the research and innovation priorities from ECTP Innovative Built Environment and United Nations Sustainable Development Goals (SDGs). Two fundamental elements of the teaching practices are presented as the Construction Sites of the Future (Laboratory -Based Education initiative) and Digital products catalogue targeting Digital Twins in Construction (Project Based Learning initiative). The learning outcomes address increasing knowledge of innovative solutions, delivering skills to deploy 5.0 actions, and targeting humancentred and sustainable attitudes and values.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 10
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
1-s2.0-S1877050924002370-main Paper 2739.59 KB
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-12-07 às 10:49:21 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico