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The influence of perceived risk on mobile shopping cart abandonment

Título
The influence of perceived risk on mobile shopping cart abandonment
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2024
Autores
Rodrigues, Maria Antónia
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
João Proença
(Autor)
FEP
Soares, Inês
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Páginas: 1-18
ISSN: 0965-254X
Editora: Taylor & Francis
Outras Informações
ID Authenticus: P-00X-Q9G
Abstract (EN): The purpose of this paper is to design and validate a new measurement scale to comprehend the influence of perceived risk involved on mobile shopping cart abandonment. We got a sample of 369 respondents with experience in mobile shopping. The risks related to the transaction and to the object of consumption have a significant influence on mobile shopping cart abandonment. In turn, the risks inherent to the consumer, and the risks associated to the device or technology used, do not influence the abandonment. This study contributes to the literature and proposes a new mobile shopping perceived risks measurement scale. Our study contributes too, to mobile shopping management, reinforcing the importance of information quality and the increase of consumer trust. Moreover, the paper shows managers the factors that lead consumers to abandon their shopping cart in order to promote actions and strategies to avoid financial and customer losses associated to the shopping cart abandonment.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 18
Documentos
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