Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Investigating students' conceptual change about colour in an innovative research-based teaching sequence

Publicações

Investigating students' conceptual change about colour in an innovative research-based teaching sequence

Título
Investigating students' conceptual change about colour in an innovative research-based teaching sequence
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2018
Autores
Mota, ARL
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Lopes dos Santos, JMBL
(Autor)
FCUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Vol. 31
Página Final: 95
ISSN: 1518-9384
Outras Informações
ID Authenticus: P-00R-3YR
Abstract (EN): <jats:p>This paper is the second part of a multiphase study investigating the impact of a mathematical model, the Addition Table of Colours (ATC), in the learning of colour phenomena. The ATC instruction was undertaken in several 8th grade classes in three different Portuguese schools (250 students) and included collaborative activities through Lab stations model. In the control group (204 students), the colour phenomena were taught in the traditional way, with the goals set by the teachers, without any intervention of the project. The two groups of students were compared in terms of content knowledge acquired in the learning of this subject through comparison and analysis of their pre and post-tests. Quantitative analyses of the pre/post-tests revealed five variants of students¿ representations about this phenomenon. We found that the ATC model, inserted in an interactive and carefully designed teaching environment, is more effective in promoting conceptual change and scientific understandings of colour phenomena.</jats:p>
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-11-14 às 23:08:38 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico