Go to:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Start > Publications > View > Towards european references for teacher education: challenges to teacher educators
Publication

Publications

Towards european references for teacher education: challenges to teacher educators

Title
Towards european references for teacher education: challenges to teacher educators
Type
Article in National Scientific Journal
Year
2006
Authors
Bártolo Paiva Campos
(Author)
FPCEUP
Journal
No. 2
Pages: 105-128
ISSN: 1646-2831
Publisher: Colibri
Scientific classification
FOS: Social sciences > Educational sciences
Other information
Resumo (PT): O principal propósito deste artigo é identificar algumas referências europeias possíveis em termos das políticas da formação de professores no trabalho levado a cabo até este momento, pelo Grupo de Especialistas " Melhorar a Formação de Professores e Supervisores" criado pela Comissão Europeia como parte do desenvolvimento de Objectivos Comuns do processo Educação Europeia e Sistemas de Treino.
Abstract (EN): The first purpose of this presentation is to identify some possible common European references for teacher education policies in the work undertaken up until now by the Expert Group "Improving the Education of Teachers and Trainers", set up by the European Commission as part of the follow-up of Common Objectives of European education and training systems Process.
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
Documents
We could not find any documents associated to the publication with allowed access.
Related Publications

Of the same journal

"Preciso de carinho": relações, sentimentos e lideranças partilhadas nos caminhos da docência (2013)
Article in National Scientific Journal
Jussara Queiroz Paschoalino; Sónia Barbosa; Elisabete Ferreira
Política da diferença e cidadania na nossa formação (2007)
Article in National Scientific Journal
Helena C. Araújo
(In)cumplicidades de solidão e de solidariedade no ensino superior: a reconstrução da identidade profissional (2013)
Article in National Scientific Journal
Elisabete Ferreira; Susana Cristina Pinto; Cândida Mota
In the plot of school autonomy, the organisational mediation (2013)
Article in National Scientific Journal
Elisabete Ferreira
Desafios para um curriculo escolar comprometido com a inclusão (2007)
Article in National Scientific Journal
Carlinda Leite; Preciosa Fernandes

See all (7)

Recommend this page Top
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z
Page created on: 2025-08-10 at 16:05:49 | Privacy Policy | Personal Data Protection Policy | Whistleblowing