Go to:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Start > Publications > View > Olhar sociológico sobre o mundo: debates nas escolas secundárias. Reflexões e práticas no Norte e Centro do País
Publication

Publications

Olhar sociológico sobre o mundo: debates nas escolas secundárias. Reflexões e práticas no Norte e Centro do País

Title
Olhar sociológico sobre o mundo: debates nas escolas secundárias. Reflexões e práticas no Norte e Centro do País
Type
Article in National Scientific Journal
Year
2021-12
Authors
Alves, Ângela
(Author)
Other
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS Without ORCID
Lacerda, Beatriz
(Author)
Other
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS Without ORCID
Costa, Cátia
(Author)
Other
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS Without ORCID
Parente, Cristina
(Author)
FLUP
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications View Authenticus page View ORCID page
Azevedo, Natália
(Author)
FLUP
Indexing
CAPES - Portal de Periódicos
Latindex
BASE - Bielefeld Academic Search Engine
EBSCO
Other information
Resumo (PT): O artigo propõe uma narrativa experiencial do projeto “Olhar sociológico sobre o mundo: debates nas escolas secundárias”, integrando uma análise reflexiva sobre a sua construção, implementação e avaliação. O s princípios teóricos que o inspiram radicam numa proposta combinatória entre educação formal e não formal e na aprendizagem significativa para os públicos do ensino secundário. O projeto integra-se na terceira missão da Universidade e afirma-se como uma iniciativa de educação de pares (públicos-alvo, equipa mentora de estudantes e professores universitários). Pelos resultados, a avaliação da iniciativa autoriza um exercício de replicação: um possível guia de aprendizagem para outros atores e atividades que se pretendam desenvolver.
Abstract (EN): The article proposes an experiential narrative of the project “A sociological perspective of the world: debates in high schools”, integrating a reflexive analysis on its construction, implementation and evaluation. The theoretical principles are rooted in a combinatorial proposal between formal and non-formal education and on meaningful learning for high school audiences. The project is part of the university’s third mission and is affirmed as a peer education initiative (target audiences, mentoring team of students and university professors). According to the results, the evaluation of the initiative authorises a replication exercise: a possible learning guide for other actors and activities that are intended to be developed.
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
Documents
File name Description Size
configuracoes-13842 1056.13 KB
Related Publications

Of the same journal

Vozes poderosas de jovens de elites económicas portuguesas (2009)
Article in National Scientific Journal
Eunice Macedo
Saúde mental de crianças e adolescentes portugueses em acolhimento residencial (2019)
Article in National Scientific Journal
Joana Campos; Maria Barbosa-Ducharne; Pedro Dias; Sónia Rodrigues
Pierre Bourdieu: vinte anos depois, legado e usos de uma prática de investigação sociológica: uma introdução (2022)
Article in National Scientific Journal
Pereira, Virgílio Borges ; Bertoncelo, Edison
Perfis de envolvimento cívico e político juvenil nas redes sociais: explorando atitudes e comportamentos (2021)
Article in National Scientific Journal
Ricardo Soares; Pedro D. Ferreira; Carla Malafaia
O ensino e a divulgação da Sociologia em Portugal: nota introdutória (2021)
Article in National Scientific Journal
Brandão, Ana Maria; Melo, Benedita Portugal e; Lopes, João Teixeira

See all (10)

Recommend this page Top
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z
Page created on: 2025-08-14 at 18:33:02 | Privacy Policy | Personal Data Protection Policy | Whistleblowing