Go to:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Start > Publications > View > Dio$ no$ libre del dinero: um ensaio acerca dos cruzamentos entre as retóricas pós-feministas e as indústrias (pós)culturais na obra de Rosalía
Publication

Publications

Dio$ no$ libre del dinero: um ensaio acerca dos cruzamentos entre as retóricas pós-feministas e as indústrias (pós)culturais na obra de Rosalía

Title
Dio$ no$ libre del dinero: um ensaio acerca dos cruzamentos entre as retóricas pós-feministas e as indústrias (pós)culturais na obra de Rosalía
Type
Article in National Scientific Journal
Year
2021-10
Authors
Alvarez-Cueva, Priscila
(Author)
Other
View Personal Page You do not have permissions to view the institutional email. Search for Participant Publications Without AUTHENTICUS Without ORCID
Journal
Serial No. Autumn Special Issue
Pages: 60-74
ISSN: 2182-3030
Publisher: DINÂMIA'CET-ISCTE
Indexing
Publicação em Scopus Scopus
DOAJ
SHERPA/RoMEO
Latindex
RCAAP
Google Scholar
SciELO - Scientific Electronic Library Online
EBSCO
Scientific classification
CORDIS: Social sciences
Other information
Resumo (PT): Este artigo tem como objetivo último discutir e perspetivar as formas pelas quais Rosalía, enquanto artista, aciona um conjunto ampliado de narrativas pós-feministas, não só nas suas letras, mas também nos seus videoclipes neste contexto de modernidade tardia. Assim, mantendo o princípio de que as retóricas pós-feministas são abrangentes e multifacetadas, foram analisadas quatro canções: “Malamente” (2018), “Yo x Ti, Tu x Mi” (2019), “Aute Cuture” (2019) e “Juro Que” (2020)3. Desta forma, intentámos aferir da(s) dualidade(s) que pauta o discurso artístico de Rosalía, indo, assim, ao encontro de uma dialógica entre as indústrias (pós)culturais e o discurso sociológico acerca dos objetos, narrativas e imagéticos criativos delas emergentes.
Abstract (EN): The ultimate aim of this article is to discuss and perspective the ways in which Rosalía, as an artist, triggers an expanded set of post-feminist narratives, not only in her lyrics, but also in her video clips in this context of late modernity. Thus, maintaining the principle that post-feminist rhetoric is comprehensive and multifaceted, four songs have been analysed: "Malamente" (2018), "Yo x Ti, Tu x Mi" (2019), "Aute Cuture" (2019) and "Juror Que" (2020). In this way, we intended to assess the duality(ies) that guide Rosalía's artistic discourse, thus meeting a dialogic between the (post)cultural industries and the sociological discourse about the objects, narratives and creative imagery emerging from them.
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
Documents
File name Description Size
GUERRA & ALVAREZ-CUEVA (2021). Dio$ No$ Libre Del Dinero 301.54 KB
Related Publications

Of the same authors

Rosalía’s kaleidoscope in the crossroads of late modernity (2021)
Article in International Scientific Journal
Alvarez-Cueva, Priscila; Guerra, Paula

Of the same journal

Ultimate bias: memorabilia, k-pop and fandom identities (2021)
Article in National Scientific Journal
Guerra, Paula ; Sousa, Sofia
People have the power: songs of resistance in late modernity (2021)
Article in National Scientific Journal
Guerra, Paula ; Turner, Elizabeth; Feixa, Carles

See all (9)

Recommend this page Top
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Terms and Conditions  I Acessibility  I Index A-Z
Page created on: 2025-08-12 at 14:49:34 | Privacy Policy | Personal Data Protection Policy | Whistleblowing