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Desenvolvimento de um campo experimental para a análise e previsão de vibrações e ruído re-radiado induzidos por tráfego ferroviário

Title
Desenvolvimento de um campo experimental para a análise e previsão de vibrações e ruído re-radiado induzidos por tráfego ferroviário
Type
Article in International Conference Proceedings Book
Year
2018
Authors
Pedro Alves Costa
(Author)
FEUP
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Aires Colaço
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Paulo Amado Mendes
(Author)
Other
The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. The person does not belong to the institution. Without AUTHENTICUS Without ORCID
Conference proceedings International
Other information
Resumo (PT): Abordagens híbridas, englobando e combinando resultados numéricos e experimentais, constituem ferramentas valiosas no processo de análise e previsão de vibrações e de ruído reradiado no interior de edificações existentes junto a corredores ferroviários. Neste sentido, o presente trabalho apresenta a descrição de um campo experimental desenvolvido pelos autores, junto a um troço renovado da rede ferroviária portuguesa, o qual contempla uma edificação devidamente caracterizada. A existência de uma completa caracterização geomecânica do campo experimental, associada à avaliação experimental de funções de transferência entre os diferentes meios, desde a via-férrea à estrutura construída no maciço adjacente, possibilita a definição e validação de um modelo híbrido de previsão de vibrações e ruído re-radiado induzidos por tráfego ferroviário.
Abstract (EN): The use of hybrid approaches to predict vibrations and re-radiated noise induced by railway traffic is a valuable tool, allowing the reduction of the uncertainty in the prediction process with the combination of numerical and experimental results. In this way, an experimental test site on a stretch of the Portuguese railway network is presented, in which a comprehensive experimental campaign was developed, including the characterization of the track, the ground and the building under study. The complete geomechanical characterization of the experimental test site, associated to the experimental evaluation of transfer functions between the railway track and the building, will be the base for the definition of the hybrid model.
Language: Portuguese
Type (Professor's evaluation): Scientific
No. of pages: 10
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